دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: نمایشگاه «فصل تأمل» شامل آثار و فعالیت‌های هنرمندان حوزه هنری از ۶ خردادماه در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش خواهد یافت.

مرتضی گودرزی

 به گفته برگزارکنندگان هنرمندان مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، طی 3 سال گذشته (ابتدای سال ۸۹ تا پایان۹۱)، بیش از ۷۰۰ اثر با نگاه دینی، انقلابی و ارزشی خلق کرده‌اند، که از این تعداد ۳۷۸ اثر در شاخه‌های نقاشی، ‌کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی‌، ‌تذهیب و تصویرسازی، به‌مدت یک‌ماه در موزه هنرهای معاصر به معرض نمایش گذاشته می‌شود. مرتضی گودرزی( دیباج) مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به همراه احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران صبح دیروز در نشست خبری از جزئیات این نمایشگاه گفتند. احسان آقایی در آغاز این نشست گفت: موزه هنرهای معاصر برنامه‌های فرهنگی و هنری جریان‌ساز را رصد می‌کند و نمایشگاه‌هایی از این جریان‌های تأثیرگذار را در موزه برپا می‌کند. ‌حوزه هنری نیز جریان‌سازترین نهاد فرهنگی و هنری در کشور ما بوده است و هنر انقلاب مدیون هنرمندانی است که از حوزه هنری برخاسته‌اند. آقایی درباره نمایشگاه فصل تأمل هم گفت: این نمایشگاه شامل آثار خوبی از هنرمندان حوزه هنری است که تعدادی از بزرگان هنر امروز کشور نیز در آن مشارکت دارند و از این بابت نمایشگاه موجهی است.

در ادامه مرتضی گودرزی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم با اشاره به اهمیت کیفیت، اثرگذاری و ارزش گذاری آثار این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به ارتباط خوب مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری با موزه هنرهای معاصر و مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و هم کیفیت قابل‌توجه این آثار در موزه معاصر برگزار می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه مرکز تجسمی از قدیمی‌ترین واحدهای حوزه هنری است، افزود: حوزه هنری امروز بعد از گذشت 3دهه ازجمله مراکزی است که تولید و عرضه آثار هنری را مبتنی بر باورهای دینی خود همچنان ادامه می‌دهد و هنرمندان آن نیز در هر دوره با توجه به مفاهیم دینی و ارزشی و همچنین باورهای اعتقادی مردم جامعه به خلق آثار هنری می‌پردازند. وی درباره بزرگان هنر کشور که در این نمایشگاه آثارشان ارائه خواهد شد گفت: در این نمایشگاه آثاری از حسین نیرومند، کاظم چلیپا، مسعود شجاعی طباطبایی، حسین غلامی، حمید عجمی، محمد خزائی، ‌احمد آقاقلی‌زاده، علی وزیریان، ‌ایرج اسکندری، غلامعلی طاهری، احمد خلیلی، ‌عبدالحمید قدیریان، قشقایی و... به نمایش درخواهد آمد. گودرزی درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از 2هنرمند پیشکسوت که طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای ارتقای هنر دینی کرده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی از این دست در طول نمایشگاه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. به عقیده گودرزی، نمایشگاه فصل تامل نشان می‌دهد که با وجود کم‌توجهی برخی از هنرمندان معاصر به هنر ارزشی و ایجاد محدودیت فضای هنری مدرن برای خلق اثر در این عرصه، هنرمندان بسیاری در سال‌های گذشته با محور قرار دادن مفاهیم دینی، انقلابی و ارزشی به لحاظ تکنیکی و هنری آثار قابل‌قبولی خلق کرده‌اند.

گودرزی همچنین تعداد آثار نقاشی را 67 اثر، خوشنویسی 100 اثر، نگارگری 15 اثر، پوستر 70 اثر، کاریکاتور 100 اثر و آثار حجمی را 26 اثر عنوان کرد و گفت: همزمان با نمایشگاه فصل تأمل 160اثر دیگر نیز در 2نگارخانه حوزه هنری روی دیوار خواهد رفت. مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌هنری در پایان سخنان خود از عدم‌حمایت لازم از هنر انقلابی گله‌کرد و گفت: هنر انقلاب را هنرمندان حوزه هنری با اعتقاد و تعصب خلق کرده اند نه براساس امکاناتی که در اختیار داشته‌اند ولی همچنان از عدم‌حمایت از هنر متعهد انقلابی و اعتقادی که مبتنی بر باورهای انقلاب اسلامی است ما هم گله‌مندیم.

کد خبر 215029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز