یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه سوریه در سفر به بغداد از آمادگی دمشق برای شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو که قرار است ماه آینده برگزار شود خبر داد.

سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر، ولید المعلم در نشست خبری مشترک با هوشیار زیباری همتای عراقی خود گفت: از بغداد اعلام می کنیم که سوریه هیاتی بلندپایه را برای حضور در کنفرانس بین المللی ژنو2 اعزام خواهد کرد.

وی افزود: به بغداد آمدیم تا همبستگی خود را با ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم اعلام کنیم و از گام های دولت و ارتش این کشور در نابودی گروه القاعده هم حمایت می‌کنیم.

ولید المعلم تاکید کرد: دست های پنهان و تروریست که امروز سوریه را هدف قرار می دهند همان دستهایی است که عراقی‌ها را در سال های گذشته هدف قرار می‌داد.

وزیر خارجه سوریه همچنین گفت: با نوری مالکی نخست وزیر و هوشیار زیباری وزیر خارجه اخرین تحولات سوریه و منطقه را بررسی کرده و معتقدیم تنها راه حل مشکلات در سوریه گفتگوی مهم میان مردم این کشور است و هیچ گروه خارجی نمی تواند نظر و رای خود را بر مردم سوریه تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه دولت سوریه مقرر کرده است از ماه آینده میلادی هزینه ویزای گردشگری عراقی ها به سوریه لغو شود و عراقی‌ها می‌توانند به راحتی برای گردشگری به سوریه سفر کنند افزود: مرم سوریه معتقدند عراقی ها دوست انها هستند و هرگز در صف دشمنان آن کشور قرار نمی گیرند.

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق هم گفت: موضع بغداد در قبال اوضاع سوریه کاملا شفاف است و معتقدیم راه حل سیاسی و گفتگوی مستقیم میان دولت و مخالفان تنها گزینه برای حل این مشکلات است.

وی افزود: خشونت هیچ مشکلی را در سوریه حل نمی کند و سوری ها بدون دخالت های خارجی باید به مشکلات خود پایان دهند.

وی تاکید کرد: عراق در کنفرانس ژنو 2 برای بررسی اوضاع سوریه حضور خواهد یافت، همانگونه که در کنفرانس ژنو 1 هم حضوری فعال داشت.

کد خبر 215965
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز