شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی نرم‌افزار معاملاتی جدید طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، علی صالح آبادی با بیان این مطلب، گفت: پس از نصب نرم افزار حدود چهار ماه باید به طور آزمایشی کارکرد بخش‌های مختلف آن مورد توجه قرار گیرد و پس از تایید نهایی، در یک روز معین معاملات همه تالارها با استفاده از این نرم افزار انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون 97 درصد مراحل تهیه این نرم افزار انجام شده است و به زودی کارشناسان ما برای بررسی و تحویل آن به پاریس خواهند رفت.

رییس سازمان بورس درباره ویژگی‌های نرم افزار پیشرفته جدید که در بورس های معتبر اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد یادآور شد: بر خلاف نرم افزار کنونی که تحت DOS کار می کند و ظرفیت اجرای بیست هزار معامله در روز را دارد، نرم افزار جدید تحت WEB است و تا 150 هزار معامله در روز را پاسخگو خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود شرکت‌های دولتی به بورس، واگذاری سهام عدالت و افزایش تعداد سهامداران تا مرز بیست میلیون نفر و در نتیجه افزایش حجم معاملات، این نرم افزار به راحتی نیازهای بازار سهام را مرتفع خواهد کرد.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: قانون بازار اوراق بهادار امکان نهادسازی و ایجاد ابزارهای مالی جدید را فراهم کرده است که با نرم افزار جدید این موضوع نیز محقق می شود.

وی با اشاره به سیستم جدید اطلاع رسانی بورس که در آن شرکت‌ها اطلاعات خود را به طور مستقیم منتشر می کنند یادآور شد: وظیفه سازمان بورس نظارت بر سلامت، شفافیت و به هنگام بودن اطلاعاتی است که در اختیار سهامداران قرار می گیرد که سیستم جدید با توجه به قانون امضای الکترونیک و مقررات دیگر، سندیت دارد و در حال کامل شدن است.

صالح آبادی تاکید کرد: برای جلوگیری از هر گونه شائبه، حسابرسان نیز باید گزارش های مالی شرکت‌ها را بررسی کنند. وی گفت: ما برای نظارت بر این بخش نی، تعدادی از حسابرسان را به عنوان حسابرس معتمد انتخاب کرده ایم و مقررات محکم و سختی برای آن ها وضع شده است به گونه ای که در سال 1385 برای نخستین بار یکی از حسابرسان از فهرست حسابرسان معتمد خارج شد.

کد خبر 21783

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز