مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از دو برابرشدن عرضه محصولات در میادین میوه و تره‌بار طی 8سال اخیر خبر داد.

حسین صفایی با اشاره به افزایش تعداد میادین و بازارهای میوه و تره‌بار از 69 واحد در سال 1384به 190واحد تا پایان سال 1391تصریح کرد: عرضه روزانه کالاها و محصولات کشاورزی به شهروندان با رشد حدود 14.5برابری از حدود 220تن در روز در سال 1385به بیش از 3200 تن رسیده که با میانگین قیمت 25تا 30درصد پایین‌تر از سطح شهر، در سال 1391عرضه شده است. وی یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا برای محصولات عرضه‌شده در میادین میوه و تره‌بار و بازارها را اعتماد مصرف‌کنندگان دانست و اظهار کرد: تضمین بهداشت و ارزانی قابل‌توجه برخی اقلام عمده نسبت به قیمت کالاهای مشابه در سطح شهر از دلایل این امر است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: درواقع طی 8سال اخیر به‌طور میانگین، میوه‌جات با قیمتی به میزان 57درصد ارزان‌تر از سایر مراکز عرضه در شهر ارائه شده و دیگر اقلام مانند سبزیجات، گوشت مرغ و گوشت قرمز به‌ترتیب حدود 39، 16و 8درصد ارزان‌تر به شهروندان عرضه شده‌است. صفایی درباره این استقبال شهروندان از میادین میوه و تره‌بار و بازارچه‌های محلی تأکید کرد: براساس آمارهای ارائه شده، بیش از 61درصد شهروندان تهرانی از عملکرد این مراکز راضی بوده و فعالیت آنها را مطلوب ارزیابی کرده‌اند، همچنین نزدیک به 70درصد شهروندان از تنوع میوه و اقلام عرضه شده، بیش از 66درصد از قیمت، بیش از 61درصد از وضعیت نظافت و حدود 60درصد از فرایندهای نظارت بر قیمت اعلام رضایت کرده‌اند.

کد خبر 218050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز