پژمان سلطانی، مدیر نشر ویستار در گفتوگو با ایسنا درباره ضرورت تبلیغ کتاب، گفت: کتاب یک کالاست و مانند هر کالای دیگری تبلیغش ضروری است، اما متأسفانه ما در سالهای اخیر به چند دلیل نتوانستهایم کتابهایمان را تبلیغ کنیم؛ یکی اینکه تبلیغ جدی و حرفهای بهصرفه نیست، دیگر اینکه به ما اجازه تبلیغ نمیدهند. او ادامه داد: معمولا برای تبلیغ کتاب تخفیف میدهند، اما اصولا این تبلیغات گزینشی بوده است.
در این سالها در رادیو و تلویزیون یکبار هم تبلیغ کتابهای حوزه علوم انسانی را ندیده و نشنیدهایم، به همین دلیل من فکر میکنم این تبلیغات گزینشی است. سلطانی سپس درباره تجربه نشر ویستار در تبلیغ کتاب گفت: ما بیشتر کتابهای عامهپسند را تبلیغ میکنیم. مخاطبان کتابهای جدیتر، خود کتابهای مورد علاقهشان را دنبال میکنند. چندبار هم از رادیو با ما تماس گرفتهاند و تعداد زیادی از کتابهایمان را گرفته و بردهاند. بسیاری از آنها را هم معرفی نکردهاند. البته آنها هزینهای از ما نگرفتهاند و خودشان بدون اینکه ما درخواست کنیم، به سراغمان آمدهاند.
سلطانی ادامه داد: در سالهای اخیر، فضای رسانهای به شکلی بوده است که رغبتی برای توجه به کتاب دیده نشده که ما بخواهیم کتابهایمان را برای تبلیغ به رسانهها بدهیم. او همچنین اظهار کرد: امیدوارم در دولت جدید وزیر مناسبی برای ارشاد انتخاب شود که به مشکلات ما رسیدگی کند. 7سال است که حتی ما را به نمایشگاه کتاب هم راه نمیدهند، امیدوارم اوضاع کتاب بهتر شود.