یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

پروژه بزرگ شهروند الکترونیک از سلسله پروژه‌های مرکز فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در راستای تحقق شهر الکترونیکی و آرمان استقرار دولت الکترونیکی در پی آن، با ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان تهرانی مطابق با نیاز آنها طراحی شده و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شهر از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات در مدیریت جدید شهری، این مرکز چند مأموریت مهم را دنبال می‌کند که مهمترین آن آماده سازی شهروندان برای دستیابی به آموزش‌های شهروند الکترونیکی و در پی آن فراهم سازی بستر استقرار شهر الکترونیکی است.

برهمین اساس و با توجه به اینکه هدف از تربیت شهروند الکترونیک از سوی مرکز، آموزش علوم پایه کامپیوتر (ICDL) و صرفاً آموزش کلیشه‌ای نیست، در این طرح به محتوا پرداخته شده و آموزش کاربردی فناوری اطلاعات مدنظر قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: برنامه ریزی برای اجرای این طرح بر این هدف استوار است که هریک از شهروندان پس از گذراندن آموزش‌های لازم، بتوانند از ابزارهای الکترونیکی برای تأمین نیازهای خود استفاده کنند و از اکثر قابلیت‌های آن و آنچه با هزینه بسیار خریداری کرده‌اند نهایت استفاده لازم را ببرند. هم اینک طرح، مرحله تربیت مدرس را پشت‌سر می‌گذارد که پس از آن تا پایان تابستان امسال دوره‌های مختلف شهروند الکترونیکی به شهروندان ارایه می‌شود.

بنابر این گزارش ؛ در راستای فرهنگ سازی فناوری اطلاعات در جامعه اطلاعات ایران این مرکز، اجرای برنامه‌های فرهنگی فناوری اطلاعاتی را در مأموریت‌های خود دارد که برگزاری جشنواره‌های موضوعی مانند: عکس دیجیتال شهری، وبلاگ نویسی فرهنگی و انیمیشن در حوزه شهری با دنبال کردن مباحث میان رشته‌ای فرهنگ و IT از آن جمله است. این مأموریت‌ها در پی اجرای پروژه بزرگ راه‌اندازی 85 مرکز در سال 85 است که با توجه به تأخیر در تأمین اعتبار با پایان زمان یکساله تا مردادماه سال 86 به اتمام می‌رسد.

این گزارش در بیان فعالیت‌های فرهنگی فناوری اطلاعات مرکز اشاره می‌دارد؛ در کوی دانشگاه با همکاری مدیریت فرهنگی کوی و دانشگاه، دو مرکز IT، یکی ویژه برادران با نام غدیر و دیگری ویژه خواهران و با نام کوثر پیش‌بینی شده که پس از برگزاری جلسه مشترک، زمان افتتاح آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

همچنین مرکز فرهنگی فناوری اطلاعات امامت در منطقه 13 تهران آماده بهره‌برداری است و به زودی بهره‌برداری خواهد شد. مرکز فرهنگی فناوری اطلاعات ویژه نابینایان در منطقه 6 شهرداری تهران نیز ظرف یکماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

لازم به ذکر است؛ مرکز، تومار الکترونیکی را آماده و بر روی وب سایت شهرداری با آدرس www.tehran.ir قرار داده است تا علاقمندان با تأیید و امضای آن به حمایت از ستم دیدگان قانا برآیند.

مرکز فناوری اطلاعات که حدود دو سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد با رویکرد فناوری اطلاعات و تعقیب کاربردهای آن در جامعه فعالیت می‌کند.

کد خبر 2200

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز