به گزارش دبیرخانه این همایش، وی در چکیده مقاله خود آورده است: در این مقاله ابتدا به تمایزهای رسانههای قدیم و جدید و سپس به طبقهبندیها؛ گونهها و رویکردهای رسانهای معاصر اشاره میشود و در آن رسانه به مثابه سازمان اجتماعی؛ سازمان معنایی و سازمان جغرافیایی طرف توجه قرار خواهد گرفت.
در همین حال به طبقه بندی کاپلان و هنلین در این زمینه مشتمل بر گونههای همکاریجویانه، وبلاگها و میکروبلاگها، جوامع محتوایی، جهانهای اجتماعی مجازی، جهانهای بازیهای مجازی و سایتهای شبکه اجتماعی نیز اشاره میشود. جنبه مشارکتگری در مراحل جریان اطلاعات از دیگر محورهای مطروحه در این مطلب است.
در بخش دیگر به تمایزهای رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی پرداخته میشود و تلاش میشود نشان داده شود که رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی یک مفهوم نیستند.
رسانه اجتماعی چیست؟ شبکه اجتماعی چیست؟ این دو پرسش نیز در این فرصت طرف توجه قرار میگیرند و ملاحظات هر دو پدیده هم بررسی میشود تا مرزها و کارکردهای این دو پدیده روشنتر شوند. شبکه اجتماعی و مسائل سازمانی؛ محور دیگری است که مورد بررسی قرار میگیرد.
چه قصدی دارید؟ پرسش آغازین بخش دیگری از مطلب است که در آن پرسشهای کلیدی دیگری در قالب ارتباطات و فرهنگ سازمانی، گسترش همکاریهای اجتماعی و ساختار رسانه اجتماعی مطرح میشود.
ملاحظات استفاده سازمانها از رسانه اجتماعی محور دیگری از مطلب را تشکیل میدهد.
چه باید کرد؟ بخش دیگری از مطلب است که حاوی برخی از توصیهها در این زمینه است و اینکه یک سازمان چگونه باید به سوی استفاده مطلوب از رسانه اجتماعی برود.
مردم را باور کنید؛ آنها بخشی از دکور سازمانی نیستند؛ صدایشان را بشنوید و آنچه را که در کامنتها میگویند، با ارزش بدانید. آنها باید احساس کنند که واقعا خواسته شدهاند. این موارد از جمله محورهای مطروحه در این بخش است.
هفت پایه رسانههای اجتماعی در قسمت دیگری از مطلب مورد اشاره قرار میگیرد
نقشهای اجرایی استراتژیک در رسانه اجتماعی، نظیر استراتژیست اجتماعی، رابط واحدهای تجاری، رابط خطوط تولید و مشتریان و غیره هم مورد اشاره قرار میگیرند.
بعد از این بخش، آموزش مهارتهای مربوطه در این زمینه نیز مورد تاکید قرار میگیرد.
سپس به تعداد کادرهای یک رسانه اجتماعی و امکانات موجود اشاره میشود و به مربعی که تیم رسانهای همواره باید در ذهن داشته باشد. اشاره به مزیتهای رسانه اجتماعی بخش پایانی مطلب را شکل میدهد.
گفتنی است، دومین همایش روز رسانههای اجتماعی با رویکرد رسانههای اجتماعی در سازمان همزمان با روز جهانی رسانههای اجتماعی ۹ تیرماه در تالار ایوان شمس تهران برگزار میشود.