گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: معاون وزیر علوم در واکنشی دیرهنگام به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه وزارت علوم اعتبار غذای دانشجویان دانشگاه‌ها را به حقوق کارکنان اختصاص داده، اعلام کرد: هرگز چنین چیزی امکان ندارد و کسی که چنین چیزی را مطرح می‌کند فردی بی‌اطلاع است.

به گفته مهدی ایرانمنش براساس قانون، همه اعتبارات دانشگاه‌ها به‌صورت کمک است و پس از پرداخت، هزینه بعدی دریافت می‌شود؛ یعنی وقتی هزینه قطعی گرفته شد کسی نمی‌تواند برای آن دستور دیگری صادر کند. رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 92مجلس پنجم ‌خرداد امسال گفت: در سال ۹۱ در ۵۰ دانشگاه بزرگ کشور بودجه غذای دانشجویان صرف افزایش حقوق کارمندان دانشگاه‌ها شد و حقوق کارمندان در آن سال ۳ بار افزایش یافته است. در خبری که ایسنا منتشر کرد غلامرضا مصباحی‌مقدم تأکید کرد: اظهاراتم درباره اختصاص 300میلیارد تومان بودجه غذایی دانشجویان به افزایش حقوق هیأت‌علمی دانشگاه‌ها دروغ نیست، مستندات آن را در اختیار نمایندگان می‌گذارم. ‌

تحریم‌ها و اعتبارات دانشگاه‌ها

معاون وزیر علوم در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه شما مدعی هستید بودجه دانشگاه‌ها در دولت‌های نهم و دهم افزایش یافته و قابل مقایسه با قبل نیست ولی مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها مدام از کمبود اعتبارات انتقاد دارند و این با سخنان شما مغایرت دارد؟ گفت: بودجه دانشگاه‌ها افزایش یافته اما به‌طور کامل و صددرصدی تخصیص نیافته است.

ایرانمنش افزود: برای مثال سال 91به‌علت تحریم‌ها تنها 35درصد اعتبارات تخصیص یافت و تحریم‌ها موجب بروز مشکلاتی در این‌باره شده است. دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور همواره با کسری بودجه روبه‌رو بوده‌اند و این موضوع به یک یا 2دانشگاه و مرکز پژوهشی خلاصه نمی‌شود و اظهارات رؤسای دانشگاه‌ها طی چند سال اخیر گویای این واقعیت است که اکثر دانشگاه‌ها با درصدهای مختلفی از کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 220916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز