همشهری آنلاین: در جریان درگیری‌ها بین حامیان و مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، در شهر بندری اسکندریه دست‌کم ۱۰ نفر مجروح شده‌اند.

مصر

به گزارش شبکه پرس تی وی، این درگیری‌ها روز جمعه (۷ تیر، ۲۸ ژوئن) در پی حضور هزاران نفر از مخالفان و حامیان محمد مرسی در خیابان‌های شهرهای اسکندریه، منصوره و پوت سعید رخ داد.

همچنین، شمار زیادی از مخالفان و هواداران حزب حاکم اخوان المسلمین نیز در شهر قاهره، پایتخت مصر و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

درگیرهای تازه در مصر در حالی رخ داد که در خشونت‌های چند روز گذشته در سراسر این کشور دست‌کم پنج تن کشته شدند.

همچنین، هزاران تن از نیروهای نظامی در قاهره و چند شهر دیگر مصر مستقر هستند.

حزب حاکم اخوان المسلیمن گروه‌های مخالف را عامل خشونت‌های جاری در این کشور می‌داند.

مخالفان از محمد مرسی می‌خواهند از مقام خود استعفا دهد و انتخابات برگزار کند.

همچنین گروه‌های مخالف رئیس جمهور مصر را به تحکیم پایه‌های قدرت خود به جای پرداختن به مشکلات اجتماعی و اقتصادی متهم می‌کنند.

این در حالی است که حامیان و مخالفان رئیس جمهور مصر همواره در جریان اعتراض‌های خیابانی چند روز گذشته با یکدیگر درگیر شده‌اند.

عمر موسی، از چهره‌های برجسته مخالف محمد مرسی، از وی به دلیل ارائه ندادن نقشه‌راه تفصیلی و دقیق برای آشتی ملی و بهبود شرایط اقتصادی مصر به شدت انتقاد کرد.

مخالفان دولت مصر را متهم می‌کننم که تحت سلطه گروه اخوان المسلمین قرار دارد.

با این حال، حامیان مرسی می‌گویند که رئیس جمهور مصر در حال پاکسازی و از بین بردن فساد در سازمان‌ها و نهادهای این کشور است. آن‌ها همچنین بر این باورند پرداختن به اصول انقلاب سال ۲۰۱۱ مصر نیازمند زمان است.

در همین حال، برخی از روحانیون برجسته و چهره‌ها دینی مصر ضمن هشدار درباره وقوع جنگ، داخلی از هر دو طرف خواستند آرامش خود را حفظ کنند.

کد خبر 220933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز