یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر ونزوئلا،‌برگزاری «روزهای فرهنگی ونزوئلا» در ایران را در راستای نشان دادن چهره واقعی فرهنگ و هنر این کشور و با تأکید بر صلح و دوستی عنوان کرد.

نشست فرهنگی

به گزارش فارس، در نشست خبری هفته فرهنگی ونزوئلا که با حضور «امه‌ نوتب زمبرانو» سفیر جدید ونزوئلا در تهران، مجید سرسنگی و مدیرعامل خانه هنرمندان ایران برگزار شد، مجید سرسنگی در ابتدای نشست ضمن اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد، این رویداد بزرگ و مردمی را به همه مردم ایران، رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری منتخب تبریک گفت و از حضور «امه‌ نوتب زمبرانو» سفیر ونزوئلا در خانه هنرمندان ایران تشکر کرد.

مجید سرسنگی در ادامه صحبت های خود به ارتباطات بین المللی و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری بین کشوری در خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و گفت: «ما در دو سال گذشته تا به امروز، با توجه به اهمیت ارتباطات بین المللی و توجه به روابط فرهنگی و هنری در بین کشورها، تلاش کردیم در کنار فعالیت های داخلی و برنامه های ملی به مسائل بین المللی نیز بپردازیم تا بتوانیم جامعه هنری و فرهنگی خود را با فضای هنری در خارج از کشور بیشتر آشنا سازیم و هم با حضور هنرمندان خارجی در ایران، فرصت مناسبی را برای شناخت بهتر و دقیق تر فرهنگ و هنر ایرانی فراهم سازیم.

با توجه به این هدف نیز از خرداد 90 تا امروز برنامه های بین المللی متفاوتی از جمله: برنامه فرهنگی هند، ژاپن و اتریش را در خانه هنرمندان ایران برگزار کردیم، در این میان جای کشوری در آمریکا لاتین خالی بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به کشوری در آمریکا لاتین بپردازیم؛ چرا که شناخت ریشه های فرهنگی و هنری این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است، برنامه «روزهای فرهنگی ونزوئلا» می‌تواند ما را در شناخت ریشه های فرهنگی و هنری آمریکا لاتین کمک کند».

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در بخش دیگری از صحبت های خود به ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان اسپانیایی اشاره کرد و گفت: «ترجمه شاهنامه که به تازگی به زبان اسپانیایی ترجمه شده است، حرکت ارزشمندی است که می‌تواند رابطه فرهنگی بین دو کشور را قوی و محکم سازد».

مجید سرسنگی در پایان صحبت های خود به برگزاری برنامه فرهنگی سوئیس پرداخت و گفت: «ما در هفته جاری علاوه بر برنامه «روزهای فرهنگی ونزوئلا» در روز جمعه آئین افتتاح «روزهای فرهنگی سوئیس» را نیز خواهیم داشت.

این برنامه با هدف 140 سال رابطه فرهنگی بین ایران و سوئیس در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

برنامه های متنوعی در «روزهای فرهنگی سوئیس» برگزار خواهد شد اما تاکید بیشتر بر روی هنرهای تجسمی است که از سوی هنرمندان ایران و سوئیس به نمایش در خواهد آمد».

در ادامه این نشست «امه‌ نوتب زمبرانو» سفیر ونزوئلا در تهران با ابراز خشنودی از برگزاری برنامه «روزهای فرهنگی ونزوئلا» در خانه هنرمندان ایران، به برگزاری برنامه های متنوع در «روزهای فرهنگی ونزوئلا» اشاره کرد و گفت: «ما در «روزهای فرهنگی ونزوئلا» برنامه های مختلفی را تدارک دیده ایم هم چون اجرای برنامه موسیقی، نمایش فیلم، نمایشگاه عکس، آشنایی با فرهنگ غذایی ونزوئلا و برنامه هایی دیگر که قطعا می‌تواند در آشنا شدن مردم ایران با فرهنگ و هنر ونزوئلا مفید باشد».

کد خبر 221021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز