سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: تبصره 6 قانون بودجه سال جاری به ساماندهی بازار مسکن اختصاص دارد. این درحالی‌‌است که با وجود نزدیک شدن به زمان فعال شدن بازار مسکن هنوز آیین نامه‌های اجرایی این مصوبه تهیه نشده است.

با سید بهلول حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفتگو کرده‌ایم.

  • آیا تبصره 6 قانون بودجه برای حل مشکل مسکن امسال اجرایی خواهد شد؟

با توجه به آن که دولت و شخص رییس‌جمهور مصمم به اجرای تبصره 6 و اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه بخش مسکن هستند از این رو مسئولان تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه همکاری لازم را خواهند داشت.

از سوی دیگر، در تبصره 6 پیش‌بینی‌های بسیار موثری درباره تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته است که یکی از آنها تلاش‌ در راستای تولید مسکن است.

دولت می‌تواند با ارائه زمین ارزان قیمت به انبوه‌سازان عرضه و تولید مسکن را همسو با تقاضا کند که به این ترتیب بهای مسکن به شکل ناگهانی افزایش نخواهد یافت.

  • یعنی بر این باور هستید که امسال 800 تا یک میلیون واحد مسکونی تولید می‌شود؟

در صورتی که مسوولان وزارت مسکن موانع تولید مسکن مانند مجوزها، تغییر کاربری‌ها و کمبود مصالح ساختمانی را برطرف و نسبت به بازسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند، هیچ مشکلی درباره تامین و تولید مسکن در سال 86 نخواهیم داشت.

در این زمینه انتظار داریم که وزیر مسکن با توجه به آنکه وزارت مسکن متولی اصلی ساخت و ساز در کشور است، با جدیت هر چه بیش‌تر موضوع مسکن را دنبال کند و با تردید از تامین مسکن صحبت نکند.

  • در حال حاضر چه مشکلاتی بر سر راه ساماندهی بازار مسکن می‌شود؟

در حال حاضر سیاست‌های بخش زمین و مسکن در اختیار دولت است، که به علت عدم ساماندهی و برنامه‌ریزی موثر و منسجم در این بخش، همواره شاهد افزایش قیمت‌های مسکن و اجاره بها بوده‌ایم که این امر به دنبال خود رکود تورمی‌بازار مسکن را نیز بوجود آورده است.

باید تمام مجموعه دولت برای حل مساله مسکن حساس باشند، زیرا مسکن از جمله موارد حساس و حائز اهمیت در اقتصاد کشور است که مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی هدفمند و تخصیص منابع مورد نیاز را برای رشد هر چه بیشتر می‌طلبد.

کد خبر 22109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز