همشهری آنلاین: دکتر محمداعظم خان سر وزیر حج و اوقاف ایالت اوتارپرادش هندوستان و هیات همراه از آثار به نمایش در آمده در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

بازدید از موزه

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد اعظم خان سر وزیر حج و اوقاف ایالت اوتار پرادش هندوستان و هیات همراه که میهمان رسمی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی هستند، از نمایشگاه آثار سه سال فعالیت حوزه هنری با عنوان فصل تامل در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

در این بازدید محمد اعظم خان با استقبال از آثار به نمایش در آمده، علاقه خود را نسبت به آثار خوشنویسی و نگارگری بیان کرد و گفت آثار هنرمندان ایرانی در رشته خوشنویسی و همچنین نگارگری را خیلی دوست دارد و همواره آثار هنرمندان ایرانی را در این دو رشته دنبال می‌کند.

وی خواستار برگزاری نمایشگاهی از آثار این هنرمندان در رشته های فوق در هندوستان و همچنین خواستار برپایی آثار خوشنویسی هنرمندان هندی در ایران شد.

در این دیدار احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، کتاب شاهکارهای نگارگری، مجموعه آثار بخش خارجی گنجینه، مجموعه آثار هنرمند آلمانی گونتر اوکر و مجموعه آثار سهراب سپهری را به محمداعظم خان اهدا کرد.

 

کد خبر 221150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز