مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری با بیان اینکه لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها از سوی دولت به مجلس در دولت دهم تهیه و تدوین شد اما هیج گاه برای تصویب به مجلس ارائه نشد، گفت: امیدواریم ‌که در دولت یازدهم نسبت اقدام لازم انجام شود.

به گزارش همشهری آنلاین،حسین محمد پور زرندی با بیان اینکه امیدواریم در دولت جدید مطالبات شهرداری که حقوق شهروندان است محقق شود، گفت: ارائه لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها از سوی دولت به مجلس یکی از این حقوق است که به‌رغم آنکه این لایحه در دولت دهم تهیه و تدوین شد اما هیچ گاه به مجلس برای تصویب فرستاده نشد.

وی افزود: امیدواریم ‌که در دولت یازدهم نسبت به ارائه این لایحه و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی اقدام لازم انجام شود.

پورزرندی ادامه داد: مشکلات شهرداری‌ها در گشایش اسناد اعتباری بین‌المللی نیز از جمله مسائلی است که نیازمند توجه ویژه دولت آینده به آن است ، چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیستم بانکی، مالی و پولی کشور در رابطه با مدیریت شهری که وظیفه حاکمیتی برعهده دارد، بسیار پیچیده‌تر از بخش‌خصوصی عمل می‌کند.

معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: واگذاری رسیدگی به تمامی امور مربوط به شهرداری‌ها به یکی از سازمان‌های تابعه وزارت کشور نیز یکی دیگر از بی‌توجهی‌های دولت‌های گذشته به شهرها و کلانشهرها بوده است.

وی افزود: به رغم نوع فعالیت شهرداری‌ها در کشور آنچه تاکنون اتفاق افتاده این است که از نظر دستورالعمل‌های اجرایی مدیریت‌های شهری تنها با وزارت کشور در ارتباط هستند. در حالی‌که این انتظار وجود دارد که ارتباط شهرداری‌ها که بیش از 70 درصد جمعیت کشور را دارند به دلیل حساسیت کاری باید با یک معاون خاص در ریاست‌جمهوری باشد نه با یکی از سازمان‌های تابعه وزارت کشور و از این رو این موضوع نیز یک یاز مسائل مهی است که امیدواریم در دولت جدید پیگیری شود.

کد خبر 221377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز