مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

تصویر امام خمینی‌(ره) در روز ورود به ایران در سال57 هنگام سخنرانی معروفشان در بهشت‌زهرا با نقش برجسته و مجسمه جاودانه خواهد شد.

تصویر آشنا جاودانه می‌شود

 سیدمجتبی موسوی، مدیر امور حجم سازمان زیباسازی در گفت‌وگو با مهر در مورد کارهای هنری‌ای که قرار است در بهشت‌زهرا انجام گیرد، توضیح داد:‌ یکی از کارهای مهم هنری که در این زمینه انجام می‌شود توجه به محلی است که امام خمینی‌(ره)‌ در روز 12بهمن سال57 نخستین سخنرانی خود را در آنجا انجام دادند. این محل به جایگاه جلوس معروف است که ما برای ‌آن برنامه‌های هنری داریم. وی در توضیح این برنامه‌های هنری عنوان کرد: قرار است در این محل براساس تصویر معروفی که از امام‌خمینی(ره) در 12بهمن1357 به‌جا مانده است نقش برجسته‌ای سفالی ساخته و در بهشت‌ زهرا نصب شود.

مدیر امور حجم سازمان زیباسازی، خالق این اثر را شاپور میرزایی معرفی کرد و گفت: این اثر به سفارش سازمان زیباسازی ساخته شده که در حال حاضر سفال‌های این نقش برجسته در حال پخت است تا به‌زودی کار نصب آن انجام گیرد. موسوی در مورد چگونگی اجرای این اثر توضیح داد:‌ این اثر از روی عکس معروف امام در آن روز ساخته خواهد شد. مدیر نگارخانه برگ در پایان در مورد زمان نصب این اثر گفت: کار آماده شده و تا چند روز دیگر برای نصب به مکان مربوطه انتقال داده می‌شود و طی مراسمی نصب خواهد شد. امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در روز ورود خود به ایران در 12بهمن سال57 به بهشت‌زهرا رفته و سخنرانی معروفی داشتند و مردم برای استقبال از امام و سخنان ایشان از شب پیش و ساعات اولیه بامداد در بهشت‌زهرا تجمع کرده بودند. امام در این سخنرانی تاریخی از غیرقانونی بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد آن رژیم‏ سخن گفتند. امام پس از 170روز توقف در نوفل‌لوشاتو به ایران بازگشته بودند.

کد خبر 218242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز