گروه حوادث- آزاده مختاری: همدست عامل گروگانگیری مرگبار در شمال پایتخت پس از دستگیری ابعاد تازه ای از نقشه شوم خود و متهم اصلی این حادثه را برای پلیس جنایی و بازپرس دوم دادسرای امور جنایی تهران فاش کرد.

به گزارش همشهری بازپرس حسین اصغرزاده رئیس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران در خصوص این خبر به همشهری گفت:  «پلیس جنایی از روز نهم مرداد و پس از دستگیری امیر با دستور قضایی تحقیقات ویژه و تخصصی را برروی این پرونده آغاز کرد. امیر که متهم به آدم ربایی و قتل علی (قربانی این حادثه دردناک) است در تمام مراحل بازجویی سعی در کتمان حقایق داشته و در مورد اینکه در ارتکاب این گروگانگیری مرگبار همدستی داشته است با مقاومت در برابر سئوالات کارآگاهان سعی در گمراه کردن پلیس جنایی داشت ولی بررسی پرینت تلفن همراه متهم کارآگاهان را به سرنخی مناسب رساند که تحقیقات بر روی این پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد.

بازپرس حسین اصغرزاده در ادامه افزود: «بررسی روابط و تماسهای تلفنی امیر نشان می داد که روز حادثه چندین تماس تلفنی بین متهم اصلی و فردی به نام حسین برقرار شده است ولی امیر در مراحل بعدی تحقیق مدعی شد که حسین فردی است که با وی مشکل مالی دارد و تمام تماسهایی که بین او و حسین برقرار شده تنها به خاطر اختلافات مالی بوده و این مرد هیچ ارتباطی با گروگانگیری مرگبار نداشته است.

با این حال هنگامی که پلیس جنایی در تحقیقات تکمیلی خود متوجه شد که حسین از افراد سابقه دار در زمینه کلاهبرداری است دستور بازداشت وی صادر شد و در نهایت پلیس جنایی عصر روز شنبه وی را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کرد.

حسین در پاسخ به سئوالات پلیس جنایی ضمن اعتراف به همدستی با امیر در طراحی نقشه گروگانگیری گفت: «به دلیل مشکلات مالی و بدهی های سنگینی که من و امیر در معاملات خود به بار آورده بودیم دچار آشفتگی ذهنی شده و وقتی تمام راه حل هایی که می توانست مشکل مالی ما را حل کند به بن بست رسید با همفکری هم در ابتدا تصمیم به سرقت از منازل و مغازه ها برای حل مشکل خود گرفتیم ولی در مراحل بعدی فکر سرقت را از ذهنمان بیرون کرده و تصمیم گرفتیم با گروگان گرفتن یکی از کسبه معتمد و با اعتبار بازار لاله زار مبلغ مورد نیاز خود را از خانواده وی در مقابل آزادی اش طلب کنیم.

 بدین ترتیب در ابتدا خانه ای در خیابان مقصود بیک تهیه کرده و بعد از آماده کردن منزل برای اجرای نقشه، امیر مسئول ربودن فرد مورد نظر شد و من در منزل منتظر بازگشت او بودم ولی در تماس تلفنی متوجه شدم نقشه ربودن مرد بازاری ناموفق مانده و امیر فرد دیگری را که همان علی (مقتول) بود به عنوان طعمه خود به مخفیگاه مرگ کشانده است.


وقتی با علی مواجه شدم بین من و امیر درباره ربودن وی و مبلغ درخواستی مان برای آزادی وی اختلاف بوجود آمد و همین مساله باعث شد آپارتمان خیابان مقصود بیک را ترک کنم و امیر با علی در آن خانه تنها بماند.


بازپرس اصغرزاده در خاتمه گفت: «تحقیقات از این متهم ادامه خواهد یافت زیرا گفته های ضد و نقیض حسین و اسناد و مدارکی که در اختیار ما وجود دارد بیانگر حضور بیشتر متهم در اجرای نقشه گروگانگیری مرگبار است.»


برپایه این گزارش، علی، قربانی این جنایت بعد از ۴۸ ساعت محبوس بودن در خانه مخوف خیابان مقصود بیک در حالی که کارآگاهان اداره یازدهم در حال شناسایی مخفیگاه آدم ربا بودند با ضربات چاقو از سوی امیر به قتل رسید و زمانی پلیس در مخفیگاه حاضر شد که چند ساعتی از مرگ علی می گذشت.

کد خبر 2215

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز