می‌توان درس خاصی را از برنامه مطالعاتی کنکور حذف کرد؟! برخی از دانش‌آموزان با مشکلاتی در رابطه با درصدهای پایین تست‌زنی نیز مواجه هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا سوالاتی را پاسخ دهیم که ذهن بسیاری از دانش‌آموزان کنکوری را درگیر کرده است.

کمبود وقت مطالعه

حذف درس‌های سخت کنکور؛ آری یا خیر؟

آیا می‌توان درس‌های سخت کنکور را حذف کرد یا خیر؟!

اگر بیش از 7 ماه وقت دارید و به دنبال کسب رتبه‌های برتر کنکور هستید، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان این گزینه را مدنظر قرار داد و پاسخ خیر است.

مرکز مشاوره کنکور تی وی محمد قاسمی برای برنامه ریزی کنکور را می‌توان گزینه مناسبی برای دریافت یک مشاوره کنکور خوب دانست که می‌تواند شما را دقیقاً به همان چشم اندازی که می خواهید برساند و مشاور کنکور ارشد آن محمد قاسمی معتقد است:

شما باید از اشراف کاملی نسبت به تمامی مطالب برخوردار باشید تا آن 70 درصد تست کنکوری که ساده هستند را از میان 100 درصدی که بلد هستید بزنید.

در صورت کمبود وقت در مورد حذف درس‌های سخت از کنکور در زمان هایی که کمبود وقت داریم نکات مهمی هم وجود دارد می‌توان برخی از مباحث را انتخاب و اولویت‌بندی کرد.

مثلاً در شرایطی که فرصت کافی برای مطالعه تمامی مطالب را ندارید، می‌توانید با استفاده از 3 راهکار زیر برخی از درس‌های کنکور را حذف کنید:

  • درس‌ها و بخش‌های مختلف را بر اساس میزان تست‌خیزی اولویت‌بندی کنید.
  • مطالعه بخش‌هایی که از پیش‌نیاز برخوردار نبوده و احتمال طرح تست بالایی دارند.
  • حذف بخش‌هایی از درس که احتمال طرح سوال از آن‌ها کم است.

این موارد تنها بخشی از اقداماتی هستند که می‌توانید در رابطه با حذف مطالعه درس‌های سخت انجام دهید.

برخورداری از یک مشاوره کنکور مناسب، دیدگاه مناسبی نسبت به این موضوع به شما ارائه می‌دهد.

تاثیر حل سوالات کنکور سال های قبل را دست کم نگیرید!

توجه به سوالات کنکور سال‌های قبل و حل کردن آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کنکور تی وی و مدیر آن محمد قاسمی می گویند :

دانش آموزان می‌توانند با بررسی و حل سوالات کنکورهای سال های قبل به دیدگاه مناسبی از ذهنیت طراحان سوالات کنکور دست پیدا کنند.

به عبارت ساده با مطالعه سوالات کنکورهای پیشین می‌توانید به بخش‌هایی از کتاب‌های درسی که از نظر طراحان سوال اهمیت بسیاری دارند، دسترسی پیدا کنید. طرح سوالات تکراری بارها در کنکور دیده شده است و اگر در اینترنت عبارت (( میز طراح کنکور )) را سرچ کنید خواهید دید که از سال 91 محمد قاسمی مدیر konkur.tv در درس ریاضی مشابه تمام تست های کنکور را نظیر به نظیر در کنکور هر سال کشف می کند.

خیلی وقت ها اصلاً مشکل دانش آموزان و داوطلبان کنکور بار علمی و درس هایی که نخوانده اند نیست، بلکه عدم کسب دیدگاه مناسبی از نحوه طرح سوال، آگاهی نسبت به بخش‌های تست‌خیز و مهم است که این مهارت با زدن تست های کنکور های سال های قبل حاصل می شود.

برای کسب رتبه برتر فقط کتاب درسی کافی نیست!

باید بدانید که کسب رتبه برتر کنکور نیازمند پیروی از یک روتین و برنامه ریزی کنکور مناسب است که توسط یک مشاور کنکور حرفه ای و خوب تدوین شده است.

همچنین نمی‌توان از تاثیر مستقیم منابعی که برای مطالعه انتخاب می‌شوند، چشم‌پوشی کرد، چرا که کتاب درسی به شکل مستقیم خیلی چیزها را باز نکرده و ابهامات زیادی به جای گذاشته است و به اندازه کافی تمرین در اختیار داوطلب کنکور قرار نمی دهد که برای جلسه کنکور آماده شود.

اگر قصد کسب رتبه‌های برتر کنکور را دارید، باید علاوه بر کتاب درسی از منابع کمک آموزشی دیگر هم الزاماً و باید استفاده کنید.

 کمبود وقت مطالعه کنکور با معجزه یک مشاوره جبران می شود؟

آیا مشاوره کنکور رایگان می تواند راهگشا شود ؟

بهره‌مندی از مشاوره رایگان کنکور می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که شما می‌توانید برای انتخاب بهترین منابع درسی انتخاب کنید. اما این مشاوره‌ها در دراز مدت فایده چندانی ندارند چون تخصص و تجربه کافی ندارند و شما باید از مشاوره‌های تخصصی استفاده کنید.

متاسفانه مشاوره های تخصصی قیمت بالایی دارند و این باعث می شود که کنکور یک فرصت نابرابر برای پیشرفت طبقات اجتماعی به حساب آید.

کنکور تی وی یکی از بهترین مراکز مشاوره کنکور است که از کارنامه بسیار درخشانی هم برخوردار است و اگر رجوعی به آن داشته باشید بسیار مفید خواهد بود.

تنها راه کسب رتبه برتر در سال های جدید: مطالعه مفهومی

دیگر نمی‌توان با حفظ دقیق مطالب کتاب‌های درسی نسبت به حل این سوالات اقدام کرد؛ زیرا نیاز به تجزیه و تحلیل و برقراری ارتباط میان چندین مطلب دارند.

به همین دلیل، مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره کنکور تخصصی مانند کنکور تی وی بر این موضوع تاکید دارند که راه‌حل کسب رتبه‌های برتر در سال جدید، فراموش کردن روش های قدیم است.

برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای مطالعه مفهومی رعایت کنید، عبارت‌اند از:

  1. مشخص کردن کلمات کلیدی مطلب و تعیین مفهوم آن‌ها
  2. یادگیری تندخوانی کنکور
  3. ایجاد ارتباط میان مطالب یک بخش
  4. طرح سوال و پاسخ به آن‌ها
  5. ارائه مثال برای مطالب
  6. رسم نموداری از طبقه‌بندی مطالب جهت ثبت در حافظه تصویری

اگر خوب پای حرف های محمد قاسمی مدیر konkur.tv بنشینید متوجه خواهید شد که مطالعه مفهومی به رشته یا درس خاصی اختصاص ندارد و کنکوری ها باید در مطالعه تمامی دروس خود مفهومی و عمیق عمل کنند.

خواندن دروس در دوران کنکور؛ تستی یا تشریحی؟

بسیاری از دانش‌آموزان با این دغدغه مواجه هستند که برای آمادگی شرکت در کنکور، مطالعه تشریحی بهتر است یا تستی؟!

خوب است بدانید که استفاده از هر دو روش مطالعه در کنار هم برای ایجاد تسلط کافی بر مطالب الزامی است.

یک مشاور کنکور خوب از اهمیت یکسان روش تستی و تشریحی آگاه بوده و دانش‌آموزان خود را به استفاده از هر دو روش مطالعه‌ای تشویق می‌کند.

 کمبود وقت مطالعه کنکور با معجزه یک مشاوره جبران می شود؟

عدم مطالعه مفهومی و تشریحی می‌تواند منجر به آسیب و ضعف شما عزیزان در مرحله تستی شود چون در واقع تست ها هم سوالات تشریحی هستند که فقط چهار گزینه پیش روی شما قرار داده اند.

این به خصوص در مطالعه درس‌هایی همچون ریاضی، فیزیک و شیمی که نیاز به حل مسائل دارند مهم تر می شود که هم باید ابتدا از روش تشریحی استفاده کرد سپس به سراغ تست زنی رفت.

ابتدا باید روند تشریحی حل مسائل را آموخته و قادر به پیاده‌سازی باشید و سپس می‌توانید با خیالی آسوده روش‌های تستی را یاد گرفته و خود را برای شرایط جلسه کنکور آماده سازید و بحث مدیریت زمان سر جلسه کنکور را تمرین کنید.

درمان تضمینی درصدهای پایین دانش‌آموزان کنکوری در کنکور های آزمایشی

اکثر دانش‌آموزان در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور شرکت می‌کنند تا خود را برای این رقابت نفس‌گیر آماده سازند که همه می دانیم موضع آقای محمد قاسمی مدیر مرکز مشاوره کنکور konkur.tv در مورد آزمون های آزمایشی چیست و با آن مخالف است و دلایلش هم در پادکست رادیو کنکور گفته است.

برخی از دانش‌آموزان علیرغم مطالعه کافی و مفید، از کسب درصدهای پایین در آزمون‌های شبیه ساز یا همان کنکور های آزمایشی رنج می‌برند.

مراجعه به مرکز مشاوره و برخورداری از یک مشاوره تخصصی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای رفع این مشکل باشد.

اگر شما هم به دنبال راه‌حلی سریع برای افزایش درصدهای پایین در آزمون‌های آزمایشی و کسب آمادگی برای کنکور هستید، توصیه می‌کنیم که بهره‌مندی از یک مشاور کنکور تخصصی را فراموش نکنید.

کد خبر 868775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha