همشهری آنلاین: یک مقام ارشد آمریکایی گفت: طالبان به خاطر مناقشه بر سر نام دفتر نمایندگانی‌اش در قطر به مذاکرات با آمریکا و افغانستان ملحق نخواهد شد.

سخنگوی طالبان

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی گفت: طالبان در روز 23 ژوئن (2 تیر) به پیشنهاد دیدار دیپلمات‌های آمریکایی در دوحه پاسخ نداد و اکنون در برابر مذاکرات صلح با  رئیس جمهور افغانستان مقاومت می‌کند، این در حالی است که آنها پیشتر موافق این مذاکرات بودند.

این مقام افزود: طالبان به این خاطر این موضع را اتخاذ کرده‌ که انتظار دارد دفترشان در قطر «دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان» نامیده شده و تابلوی خارجی‌اش هم به این نام باشد. آنها همچنین می‌خواهند همان پرچمی را قرار دهند که در زمان حکومت بر افغانستان برافراشته بودند.

آمریکا و افغانستان از زمان بازگشایی این دفتر در اواسط ژوئن مخالف نام، تابلو و پرچم آن بودند. آنها می‌گویند توافقی که با طالبان انجام شده به آنها اجازه داده این دفتر را «دفتر سیاسی طالبان» یا «دفتر سیاسی جنبش طالبان» بنامند که هیچ کدام اشاره‌ای ندارد به اینکه طالبان یک دولت مستقل است.

میانجی‌گران قطری طالبان را مجبور کردند تابلو و پرچم را از دفتر بردارند، اما این مقام رسمی گفت: اکنون این گروه اصرار می‌ورزد پیش از شروع هر مذاکره‌ای آنها به حالت قبلی برگردد.

این مقام رسمی که نخواست نامش فاش شود، همچنین گفت: این موضوع تلاش‌های آمریکا در راستای برنامه ریزی و آماده سازی برای خروج سربازانش از افغانستان را با پیچیدگی مواجه کرده است.

وی افزود: طالبان در داخل افغانستان می‌تواند دفتر را هرچه می‌خواهد بنامد و حتی می‌تواند پرچمش را به اهتزار درآورد و تابلویش را نگاه دارد به شرط آنکه در انظار عمومی و در رسانه‌ها دیده نشود.

کد خبر 221791
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز