چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش اسرائیل با انجام چند سورتی پرواز بر فراز نوار غزه اقدام به بمباران چند نقطه کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل روز گذشته چند نقطه خالی از سکنه در نوار غزه که موشک‌های رزمندگان فلسطینی از آن‌ها به سوی اسرائیل شلیک شده بود را بمباران کردند.

این گزارش در حالی منتشر شد که یکی از سخنگوهای ارتش اسرائیل از هدف قرار گرفتن مرکز فرماندهی حماس و تلفات سنگین این حمله بدون اشاره به زمان و مکان دقیق حمله خبر داده بود.

اسرائیلی‌ها اعلام کرده‌اند قصد انجام حمله تمام‌عیاری علیه غزه را ندارند و ادعا کرده‌اند حماس قصد دارد ارتش این رژیم را برای ورود به غزه تحریک کند.

رهبران اسرائیل با توجه به ناکامی ارتش اسرائیل در رویارویی با رزمندگان حزب‌الله در جنگ یک‌ماهه لبنان، تبعات انتشار گزارش این جنگ موسوم به گزارش وینوگراد و بالا گرفتن ناآرامی‌ها در غزه طی روزهای اخیر ترجیح داده بودند به حملات موشکی مداوم رزمندگان فلسطینی پاسخ ندهند.

ناآرامی در غزه

درگیری افراد مسلح وابسته به دو جنبش فتح و حماس در غزه طی روز گذشته حداقل شش کشته برجای گذاشته است.

واحدهای شبه‌نظامی نزدیک به این دو گروه فارغ از گفت‌وگوهای جاری بین مقامات ارشد فتح با رهبران حماس برای دستیابی به راه‌حلی جامع که بتواند ناآرامی‌ها را متوقف کند کماکان به‌طور پراکنده با یکدیگر درگیر می‌شوند.

ناآرامی‌ها با استعفای هانی القواسمی، وزیر داخلی حاکمیت خودگردان فلسطینی تشدید شد که با ادعای خودداری رهبران فتح از اعطای اختیارات امنیتی به او از سمت خود کناره‌گیری کرد. این درگیری‌ها تاکنون 37 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

اتفاق‌نظر برای توقف درگیری‌ها

عزام الاحمد، معاون نخست‌وزیر فلسطین در واکنش به تشدید ناآرامی‌ها در غزه اعلام کرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در حال بررسی احتمال اعلام حالت فوق‌العاده در غزه است.[جزئیات بیشتر]

تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها

عباس و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس بر سر توقف درگیری‌های جناحی به توافق دست یافته‌اند.

جبهه دموکراتیک آزادیبخش فلسطین هم با انتشار بیانیه‌ای از فتح و حماس خواست به درگیری‌های جاری که به علت سهم‌خواهی از قدرت درگرفته است، پایان دهند.

کد خبر 22229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز