همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در پیامی به همایش روابط عمومی الکترونیک با اشاره به انتقادهایی که در زمان ریاست جمهوریش در قبال سیاست به‌کارگیری و توسعه تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطات مطرح می‌شد، گفت:

 گروهی معتقد بودند این تکنولوژی‌ها پیچیده بوده و امکان کاربردی کردنشان در کشور نیست اما امروز شاهد عادی شدن استفاده از تکنولوژی‌ها و ورودش به زندگی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در پیام تصویری که ساعاتی قبل از آغاز همایش در دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضبط و آماده‌سازی شده بود، آشنایی و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در توسعه کشور را نه یک انتخاب، بلکه ضرورت دانست.

او در پیام خود ضمن تبریک روز روابط عمومی به اساتید و کارشناسان روابط عمومی اظهار کرد: از لحظه‌ای که مطلع شدم جمعی از صاحب‌نظران به فکر استقرار روابط عمومی الکترونیک هستند خوشحال شدم و از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبیین ضرورت ورود آگاهانه به دنیای دیجیتال افزود: دنیا به سرعت به طرف دیجیتال کردن زندگی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین پیش می‌رود و این دانش در تمام زمینه‌ها تاثیرگذار شده است.

وی با برشمردن الزامات دست‌یابی به روابط عمومی الکترونیک افزود: فکر می‌کنم حرکتی که در جهت دست‌یابی به روابط عمومی الکترونیک در جریان است به سرعت توسط محققان و ارباب رسانه مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که طبیعت این دانش این است که به دریافت اطلاعات و اطلاع‌رسانی، نظم، سرعت و دقت می‌دهد و امانت و اعتماد را به همراه می‌آورد.

او با اشتباه خواندن تصور کسانی که معتقدند سپردن کار به ماشین، ممکن است از نقش انسان بکاهد، ادامه داد: انجام کار با سیستم‌های صحیح رایانه‌یی دقت بسیار بالایی داشته و در وقت صرفه‌جویی می‌کند.

وی در ادامه‌ی پیام خود به شرکت کنندگان در دومین همایش روابط عمومی الکترونیک تاکید کرد: باید با ایجاد روابط عمومی الکترونیک به شهر الکترونیک و سپس به کشور الکترونیک برسیم و همانند بسیاری از کشورهای دنیا ما هم وارد جهان الکترونیک شویم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی گفت: اگر کاربران را آموزش داده و نیروی انسانی را با این دانش آشنا و تربیت کنیم، استفاده از ابزار تکنولوژی بسیار بسیار کارا خواهد بود.

وی به وظایف مهم روابط عمومی‌ها در دریافت، پردازش، طبقه‌بندی و انتقال اطلاعات اشاره کرد و افزود: امروز دنیا به حق لقب عصر ارتباطات گرفته و به دلیل انفجار اطلاعات از ناحیه‌ی ابزار رسانه‌یی این افتخار بزرگ نصیب دنیای ما شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاعات را مبنای همه حرکت‌های صحیح دانسته و با اعلام این مطلب که بدون داشتن اطلاعات صحیح، حرکت‌ها کور گاهی موفق و گاهی ناموفق خواهند بود گفت: روابط عمومی‌ها باید از ابزار پیشرفته‌ی علمی امروز که همین سیستم‌های دیجیتالی و الکترونیکی است برای انجام وظایفشان استفاده کنند.

  • تقدیر رفسنجانی از دکتر شکرخواه

وی همچنین به مناسبت انتخاب و تقدیر از دکتر یونس شکرخواه به عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک، گفت: دکتر شکرخواه حق بیش‌تری برگردن ما دارند چرا که ایشان انصافا در تعلیم و تربیت نیروها و راهنمایی آن‌ها نقش زیادی داشته‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان پیام خود از همه کسانی که در راه اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

کد خبر 22285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز