میثم مظفر با بیان اینکه از مجموع 80هزار تاکسی پایتخت بیش از 17هزار دستگاه فرسوده هستند گفت: عدمنوسازی تاکسیهای فرسوده مشکلات زیادی را برای شهر، شهروندان و رانندگان تاکسی بهوجود آورده تا جایی که برخی از رانندگان حاضرند حتی با سرمایه شخصی و بدون تسهیلات ستاد مدیریت سوخت، تاکسی جدید بخرند اما حتی در این مورد هم همکاریهای لازم صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندکردن یارانهها، انتظار میرفت روند نوسازی تاکسیها و خودروهای فرسوده در تمامی کشور تسریع شود چراکه نوسازی خودروها و جایگزینکردن خودروهای مدرنتر و با استاندارد بالاتر یکی از مصادیق این قانون و کاهش مصرف سوخت است اما متأسفانه هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: بهرغم پیگیریهای زیاد، روند نوسازی تاکسیها همچنان متوقف است و ستاد مدیریت حملونقل و سوخت کشور نتواسته پاسخ لازم را به نیاز تاکسیرانان و شهروندان بدهد.مظفر با بیان اینکه تاکسیها نقش مهم و سهم قابلتوجهی از سفرهای شهری را در تهران برعهده دارند، گفت: بیش از 17هزار تاکسی فرسوده پایتخت حتی قادر به دریافت معاینه فنی نیستند و سبب تشدید آلودگی هوا میشوند به همین دلیل عدمنوسازی تاکسیها، هم شهروندان و هم رانندگان تاکسی را متضرر کرده است، چنانچه این رانندگان مجبورند بخش عمدهای از درآمد خود را صرف تعمیرات خودروی خود کنند.