چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: موگابه اعلام کرد او و حزبش هرگز در انتخابات تقلب نکرده‌اند.

robert mugabe

رابرت موگابه،رئیس‌جمهور زیمبابوه باز هم  از سوابق برگزاری انتخابات در کشورش دفاع کرد.

موگابه که از سال 1980 تاکنون مسئولیت ریاست‌جمهوری زیمبابوه را دراختیار دارد این مطلب را درست یک هفته مانده به انتخابات حساس ریاست جمهوری در 31 ژوئیه عنوان کرد.

 رابرت موگابه در انتخابات ریاست‌جمهوری هفته آینده با مورگان چانگرای،رقیب دیرینه خود و نخست وزیر فعلی، به رقابت خواهد پرداخت.

رئیس‌جمهور زیمبابوه در سخنانی در موتاره ،پایگاه سنتی چانگرای خطاب به هزاران نفر از هوادارانش اعلام کرد این اتهامات که حزب زانو - پی اف در انتخابات تقلب می کند، "بی اساس" است و هدف از مطرح‌کردن آنها ، ایجاد فضایی است که با انتشار نتایج انتخابات، به احتمال زیاد اختلاف‌افکنی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،موگابه 89 ساله از مردم استان مانیکالند که شهر موتاره نیز در آن واقع شده‌است خواست 20 کرسی پارلمانی را که در انتخابات گذشته در سال 2008 به احزاب مخالف به رهبری چانگرای واگذار کردند ، بار دیگر به‌دست آورند. استان مانیکالند در پارلمان زیمبابوه 26 کرسی دارد.

دولت موگابه درخواست های آمریکا و اتحادیه اروپا را برای اعزام ناظران انتخاباتی به زیمبابوه رد و اعلام کرده است کشورهای‌ غربی که تحریم هایی را بر زیمبابوه اعمال می کنند ، نمی‌توانند در روند نظارت بر انتخابات عادلانه و منصفانه عمل کنند.

کد خبر 224479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز