همشهری آنلاین: کاراته‌کاهای ایران با درخششی وصف‌نشدنی در نخستین روز از بازی‌های المپیک 2013 ناشنوایان دربلغارستان به 6 مدال رنگارنگ (2 طلا و 4 برنز) دست یافتند تا کاروان ورزشی ایران را به رتبه چهاردهم جدول توزیع مدال‌ها برسانند.

M.Mardani

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، درحالی که کاروان ورزشی ایران تا پیش از چهارمین روز بازی‌های المپیک ناشنوایان در صوفیه با وجود تلاش ورزشکاران رشته‌های مختلف به مدال طلا نرسیده بود، با آغاز شدن مسابقات کاراته شرایط برای کاروان ایران متفاوت شد.

مژده مردانی در کاتای انفرادی بانوان با شکست دادن ورزشکارانی از روسیه، اوکراین، ترکیه و ونزوئلا نخستین طلایی ایران لقب گرفت. در ادامه و در وزن منهای 67 کیلوگرم کومیته مردان، "محمد خدایار" بار دیگر پرچم مقدس ایران را در سالن نشنال اسپرت صوفیه برافراشته کرد تا دومین مدال طلای کاروان ایران نیز توسط تیم کاراته به ارمغان بیاید.

وی در این مسابقات نمایندگان روسیه، ونزوئلا و آرژانتین را مقتدارنه شکست داد تا سکوی نخست را از آن خود کند.

تیم کاراته ایران در روز نخست چهار مدال برنز هم کسب کرد که در کاتای تیمی، کاتاروهای کشورمان با ترکیب (محمدرضا هوشیار، مرتضی جدایی و میثم اخوان)، "بهاره صفری" دروزن منهای 50 و "عاطفه بعیات" دروزن منهای 55 کیلوگرم کومیته بانوان و "میثم اخوان" در وزن منهای 60 کیلوگرم کومیته مردان مدال‌های برنز تیم ایران را در روز نخست کسب کردند تا تیم کاراته ناشنوایان کشورمان عملکردی تحسین برانگیز را از خود برجای بگذارد.

 

کد خبر 225284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز