همشهری آنلاین: تیم ایران در رقابت‌های کاراته یک مدال طلا و سه برنز دیگر کسب کرد.

تیم کاراته ناشنوایان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا، در رقابت‌های کاراته المپیک ناشنوایان، سید مرتضی جدایی در وزن منهای 84 کیلوگرم ابتدا مقابل حریفی از چین تایپه قرار گرفت ولی این بازی را به حریفش واگذار کرد.

جدایی که با این شکست به دیدار رده‌بندی رسیده بود، موفق شد در دومین مسابقه حریف ترکیه‌ای خود را شکست دهد و به عنوان سوم مسابقات المپیک ناشنوایان رسیده و نوزدهمین مدال کاروان ایران را کسب کند.

همچنین سمانه برجی، کاراته‌کای وزن منهای 61 کیلوگرم تیم ملی ناشنوایان ایران با قبول شکست مقابل حریفانی از ترکیه، ونزوئلا، روسیه و اوکراین از رسیدن به مدال در وزن خود بازماند.

فاطمه قلی‌زاده نیز در وزن منهای 68 کیلوگرم ابتدا مقابل حریفانی از اوکراین و روسیه شکست خورد. در آخرین دیدار هم نماینده ترکیه به زمین نیامد تا قلی‌زاده به مدال برنز (بیستمین مدال ایران) برسد. در این وزن نمایندگان اوکراین و روسیه به ترتیب اول و دوم شدند.

محمدرضا هوشیار، کاراته‌کای وزن مثبت 84 کیلوگرم ایران در بازی اول خود موفق شد حریف قدرتمند ترکیه‌ای را شکست بدهد. وی در بازی دوم و در حالی که از نماینده روسیه عقب افتاده بود، دچار مصدومیت شدیدی در ناحیه زانوی خود شد. به همین خاطر وی اعلام کرد قادر به ادامه مبارزه نیست تا المپیک ناشنوایان را با مدال برنز (بیست و یکمین مدال ایران) به پایان برساند.

در کاراته تیمی، کاراته کاران ایران با پشت سر گذاشتن حریفان خود، به فینال رسیده و در فینال به مصاف تیم قدرتمند روسیه رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر 2 این تیم را شکست داده و به عنوان قهرمانی و مدال طلا برسد.

جدایی، خدایار، موسوی، اخوان، هوشیار و دانیالی شش ملی‌پوش کاراته ایران در بخش تیمی بودند.

 

کد خبر 225611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز