گروه ادب و هنر: عوامل «مادرانه» موفق‌ترین سریال تلویزیونی در ایام ماه مبارک رمضان، در نشستی مطبوعاتی حضور یافتند.

نشست خبری برای موفق‌ترین سریال ماه مبارک رمضان

این نشست با حضور جواد افشار کارگردان، سعید نعمت‌الله نویسنده، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده، خشایار موحدیان تدوینگر، عباس غزالی، شقایق فراهانی و هستی مهدوی بازیگران این سریال برگزار شد. یکی از ویژگی‌های سریال مادرانه متن آن است و شاید به دلیل اهمیت فیلمنامه آن، سعید نعمت‌الله بیشتر از سایر عوامل سریال صحبت کرد. نعمت‌الله در خصوص گره‌افکنی و گره‌گشایی در سریال گفت: من هیچ وقت سریال معمایی ننوشتم و این بخش موضوع مورد علاقه من نیست، علاقه‌‌ای ندارم مدام تماشاگر را سورپرایز کنم بلکه می‌خواهم آدم‌ها کنار هم باشند و حرف‌هایی در این میان زده شود. بنابراین چیزی برای مخفی‌کاری ندارم. وی همچنین گفت: من تلاش می‌کنم قصه هر قسمت یک وجب جلو برود. شاید برای برخی از منتقدانی که تندتند آثار را می‌بینند و تندتند می‌نویسند تا به فوتبالشان برسند، قصه ما کند می‌گذرد.

جواد افشار نیز که مادرانه یک نقطه عطف در کارنامه‌اش محسوب می‌شود در این نشست اظهار داشت: مادرانه به اندازه نشان می‌دهد و به اندازه حرف می‌زند. ما لحظات بسیاری بدون حرف و سرشار از سکوت داریم که با رفتار، میزانسن و فضاسازی قصه این لحظات را جلو برده‌ایم اما اگر لازم بوده حرفی بزنیم آن را گفته‌ایم. وی همچنین در خصوص رقابت بین سریال‌های ماه رمضان گفت: ما قصد رقابت نداشتیم. خوشحالیم که مخاطب سریال را دوست دارد. ساعت پخش هم تاثیری در میزان مخاطب ندارد. الان سریال مادرانه در ساعت یک و نیم شب که در شبکه تماشا بازپخش می‌شود هم بیننده دارد. محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال مادرانه نیز در این نشست گفت: المان‌های نمایشی اجزایی هستند که سریال را شکل می‌دهند، قصه، پرداخت مناسب، مفهوم و... گاهی در یک سریال، اهمیت بیشتری دارد و قصه‌گویی و گاهی پرداختی مناسب با شخصیت‌های جذاب می‌بینیم.

عباس غزالی بازیگر این سریال نیز بازی در سریال مادرانه را اتفاق خوبی برای خود ارزیابی می‌کند و به گزیده‌کاری‌اش پس از بازی در سریال موفق «وضعیت سفید» اشاره کرد. شقایق فراهانی بازیگر نقش مریم زمان نیز که در این سریال با مادرش فهیمه رحیم‌نیا همبازی شده، به این موضوع اشاره کرد که این سومین باری است که با مادرش در یک کار تصویری همبازی شده است. وی در خصوص شباهت زندگی کاراکتر مریم زمان به زندگی خودش گفت: نمی‌خواهم وارد زندگی شخصی‌ام شوم. به هر حال تمام ما در خانواده‌هایمان شاهد اعتیاد جوانان هستیم و بچه‌های طلاق داریم. در مادرانه به جای محکوم‌کردن یک معتاد، به زیبایی نشان داده می‌شود که چه اتفاق‌هایی می‌افتد که یک جوان به طرف بزهکاری و خلاف می‌رود. هستی مهدوی بازیگر نقش رها نیز در این نشست گفت: دخترها در مقطع دبیرستان همه شبیه هم می‌شوند. من در مقایسه با رها تنها چیزی که نداشتم اعتیاد بود!

کد خبر 225601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز