سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات پانزدهم مرداد ۲۵۸ واحد افزایش یافت و به ۵۷ هزار و ۶۷۴ واحد رسید.

بورس

در دادو ستد‌های پانزدهم مرداد شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس برای دومین روز متوالی به‌دلیل رشد قیمت سهامش بیشترین نقش را در صعود شاخص داشت و در مجموع ۱۶۵واحد شاخص بورس را بالا کشید.

افزایش تقاضا برای خرید سهام

در مبادلات پانزدهم مرداد حجم تقاضا برای خرید سهام افزایش یافت به‌طوری‌که بسیاری از شرکت‌ها با صف خرید سهامداران مواجه شدند. در دادوستد‌های دیروز شرکت‌های تولیدی مهرام‌، مخابرات ایران، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ بیمه‌، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ماشین‌‌سازی‌‌ اراک‌، نفت‌ پارس‌، فراورده‌های‌ تزریقی‌ ایران‌، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و معدنی‌ املاح‌ ایران‌ با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

تأمین مالی ۲۵۰۰میلیارد ریالی تولیدکنندگان فولاد

با معامله ۱۵۲هزار تن فولاد به‌صورت سلف در بورس کالا، تولیدکننده‌های فولاد ۲۵۰۰میلیارد ریال تأمین مالی کردند. در مبادلات پانزدهم مردادو در رینگ فلزی شرکت فولاد خوزستان ۱۰۵هزار و ۶۰۰تن شمش بلوم را به‌صورت سلف و به قیمت ۱۶هزار و ۶۹۳ریال به فروش رساند. این شرکت همچنین، معامله ۴۶هزار و ۸۵۰تن تختال C را به قیمت ۱۵هزار و ۶۷۵ریال و به‌صورت سلف روی تابلوی معاملات ثبت کرد.

گروه صنایع کابل‌سازی افق البرز نیز ۱۰۰تن مس مفتول را به قیمت پایه ۱۹۱هزار و ۷۵۶ریال در بورس کالا عرضه کرد که این محصول با تقاضای ۲۰۰تنی مواجه شد و سرانجام این محصول بعد از رقابت به قیمت متوسط ۱۹۱هزار و ۸۸۱ریال دادوستد شد.

کد خبر 226151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز