همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تدوین گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم بر اساس آیین‌نامه اجرایی شده و نقدی بر آن وارد نیست، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خوبی این موضوع را بررسی کرد.

حمید رسایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 16 مرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از نمایندگان مرتبط با تدوین گزارش حادثه 22 بهمن قم و قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس گفت: من در اینجا گلایه می‌کنم که چرا متن کامل این گزارش در صحن علنی قرائت نشد. من در همان ایامی که حادثه 22 بهمن در قم رخ داد، با برخی نشریات مصاحبه کردم و رسما گفتم که این اقدامات بر خلاف تدبیر سیاسی رهبر بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از وقوع این حادثه و موضوعات پیرامون شاهد بودیم که متن کامل این گزارش در برخی از سایت‌ها منتشر شد. از این رو نقدی که ما در هفته‌نامه ۹ دی منتشر کردیم شاید تنها ۲۰۰ کلمه از این گزارش بوده است از طرفی دیگر گزارشی که در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، امنیتی نیست.

وی افزود: از طرفی دیگر در گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم نهادهایی مانند سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، شورای تامین استان قم، وزارت اطلاعات، شورای تبلیغات اسلامی و نشریه پرتو در بروز این حادثه مقصر شناخته شدند که به طور حتم این دستگاه‌ها و نهادها بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس حق پاسخگویی دارند.

رسایی با بیان اینکه گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم به سخنان رهبر معظم انقلاب مستند شده بود، افزود: معظم‌له در دیدار با مردم آذربایجان در بروز این حادثه در قم اعتراض کرده‌اند اما موضوع این حادثه در بخش پنجم سخنانشان قرار داشت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که قضیه‌ای در مجلس پیش آمد که مربوط به استیضاح وزیر کار بود. در این جلسه حرکات ناشایستی از سوی رئیس‌جمهور و برخی نمایندگان رخ داد. از طرفی دیگر احمدی‌نژاد به دو قوه دیگر اتهاماتی را وارد کرد که این موضوع برخلاف قانون و شرع بوده است. من فعلا نصیحت می‌کنم اما با این اتفاقاتی که در قم افتاده مخالف هستم از این رو جوانان باید احساسات خود را کنترل کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس ادامه داد: معلوم نیست که چرا در حادثه ۲۲ بهمن قم به زمینه‌های بروز این حادثه تکیه نشد از طرفی دیگر در گزارش گفته می‌شود که ۷۰ درصد از دانشجویان و جوانان برای اعتراض به رئیس‌جمهور به تهران آمدند و ۳۰ درصد در قم ماندند.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت: فرمایشات و تذکرات رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود اما به طور حتم فرمایشات معظم‌له مقدمه‌ای برای تشریح اتفاقات حادثه قم بوده است. از این رو گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم بر اساس آیین‌نامه اجرایی شده و نقدی بر آن وارد نیست. از این رو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خوبی این موضوع را بررسی کرد.

 

کد خبر 226209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز