رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که جایزه اسکار در این دوره مدیریتی گرفته شده است.

 به گزارش ایسنا، جواد شمقدری شامگاه جمعه 18مرداد‌ماه در یک مصاحبه‌ تلویزیونی توضیحاتی را درباره عملکرد 4ساله‌اش در سینمای کشور مطرح کرد. شمقدری با اشاره به رشد سالانه تولید فیلم که به‌طور متوسط به90فیلم رسیده است، تشکیل شورای‌عالی سینما و مصوب شدن سند سینما برای نخستین بار را از موضوعات مهم پیگیری شده در دوره مدیریت خود دانست.

وی با بیان اینکه‌ در این دوره مدیریتی فقط کمتر از 10فیلم نتوانستند پروانه نمایش بگیرند، بزرگ‌ترین چالش دوران مدیریتی خود را بحث صنوف سینمایی و خانه سینما عنوان کرد. شمقدری همچنین اضافه کرد: یکی از اتفاقات مهم این دوره مدیریت ارسال فیلم‌های ایرانی به جشنواره‌های خارجی بود که این کار را با کمک فیلمسازان انجام دادیم و اکنون کسی نمی‌تواند انکار کند که اسکار در این دوره گرفته شد.

رئیس سازمان سینمایی درباره نقاط منفی دوران مدیریت خود هم گفت: هیچ مدیری نمی‌تواند بگوید کارش نقص نداشته است ضمن اینکه عواملی هم هستند که مانع از انجام کار می‌شوند. شمقدری در توضیح اینکه در ابتدای دوران مدیریت خود شعارهایی ازجمله سالن‌سازی مطرح شده بود‌، پاسخ داد: اینها شعار نبودند بلکه برنامه بودند که 70درصد آن را اجرا کردیم یا اینکه در فرایند اجرایی شدن هستند.

کد خبر 226487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز