همشهری آنلاین: رضا قاسمی و حسن تفتیان، دو نماینده ایران در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰ متر مسابقات قهرمانی جهان با قرار گرفتن در جایگاه ۴۲ و ۴۸ جهان به کار خود پایان دادند.

دوومیدانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، مسابقات 100 متر قهرمانی جهان صبح روز یکشنبه (20 مرداد) با برگزاری مسابقات پیش از دور مقدماتی و میان ورزشکاران دارای وایلد کارت مسابقات برگزار شد تا مرحله مقدماتی در نوبت عصر و از ساعت 20 به وقت مسکو با حضور 56 ورزشکار برتر جهان از جمله یوسین بولت در قالب هفت گروه هشت تیمی آغاز شود.

در گروه پنجم که قاسمی در آن حضور داشت، جیمی ویکات از فرانسه، ارون برون از کانادا و ساموئل فرانسیس از قطر به ترتیب با زمان 10 ثانیه و 06 صدم ثانیه ، 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه و 10 ثانیه و 21 صدم ثانیه به طور مستقیم راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

در گروه ششم نیز حسن تفتیان با ثبت زمان 10 ثانیه و 57 صدم ثانیه هشتم شد و مایل رودگرز از آمریکا، نیکل آشمد از جامائیکا و هری اریتی از بریتانیا به ترتیب با زمان 9 ثانیه و 98 صدم ثانیه، 10 ثانیه و 12 صدم ثانیه و 10 ثانیه و 16 صدم ثانیه به صورت مستقیم راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

پس از مشخص شدن سه نفر برتر هفت گروه دور مقدماتی، نوبت به سه ورزشکار برتر مجموع بازنده‌ها رسید.

انتونی آدامز در گروه سه با زمان ثانیه و 18 صدم ثانیه، جیمز داسولو از بریتانیا در گروه چهارم با زمان 10 ثانیه و 20 صدم ثانیه و بینگ تاین سو از چین در گروه ششم با زمان 20 ثانیه و 16 صدم ثانیه سه نفری بودند که پس از برگزاری همه مسابقات مرحله مقدماتی، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را پیدا کردند.

 

کد خبر 226507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز