همشهری آنلاین: محمودصمیمی، آخرین نماینده ایران در چهاردهمین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان با قرارگرفتن در رده پانزدهم گروه A به کار خود در این مسابقات پایان داد.

M.Samimi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، این ورزشکار کشورمان که موفق به کسب سهمیه B مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان شده بود، روز دوشنبه (21 مرداد) در سومین روز این پیکارها در مرحله مقدماتی در مسکو در گروه A با 14 پرتابگر دیگر به رقابت پرداخت و با قرار گرفتن در رده آخر از صعود بازماند.

در گروه او ویکاس گودای هندی که در نبود احسان حدادی به مدال طلای آسیا در مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت، رابرت اوربانیک، کریستوفر هارتینگ، برادر قهرمان جهان، بن هاردن ، رابرت هارتینگ، قهرمان جهان و المپیک و گرد کانتر، قهرمان سابق جهان والمپیک حاضر بودند.

درگروه دوم 15 ورزشکار حضور داشتند که ویرجیلیوس الکنا از لیتوانی، پیتر مالاچوفسکی از لهستان، مارتین ویریج، فرانک کازاناس و اریک کده با یکدیگر برای رسیدن به فینال مسابقه دادند.

ورزشکاران حاضر در این مسابقه در این مرحله سه پرتاب داشتند.

محمود صمیمی در پرتاب نخست خود 57 متر و 77 سانتی‌متر را ثبت کرد، در پرتاب دوم مرتکب خطا شد و در پرتاب آخر 57 مترو 38 سانتی‌متر را کسب کرد تا با قرار گرفتن در جایگاه 15 گروه A به کار خود در این مسابقات پایان داده باشد.

رابرت هارتینگ، گرد کانتر و رابرت اوربانیک سه ورزشکاری بودند که به ترتیب با 66 متر و 62 سانتی‌متر، 65 متر و 54 سانتی‌متر و 64 متر و 21 سانتی‌متر جایگاه اول تا سوم گروه مقدماتی را از آن خود کردند.

در این گروه تنها هارتینگ و کانتر به دلیل پرتابی بیش از 65 متر به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی شدند و ویکتور هوگن با 62 متر و 45 سانتی‌متر ششمین ورزشکار این گروه بود که راهی مرحله بعدی شد.

اما در گروه دوم تنها پیتر مالاچوفسکی موفق شد با پرتابی به مسافت 66 متر به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی شود.

ورزشکار ششم این گروه نیز جولین وروگ استرالیایی بود که با 62 متر و 48 سانتی‌متر جواز حضور درمرحله بعدی را به دست آورد.

کد خبر 226769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز