همشهری آنلاین: ملی پوش لژیونر بسکتبال ایران عملکرد تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا را فوق العاده ارزیابی کرد و گفت: ملی پوشان ایران بی نظیر بودند و نشان دادند که بالاتر از سطح آسیا قرار دارند.

ارسلان کاظمی

ارسلان کاظمی پس از قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در آسیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا اظهار کرد: عملکرد ملی پوشان ایران خیلی خوب بود. با قدرت و بدون شکست راهی فینال شدند و در بازی نهایی نیز میزبان را با حمایت تماشاگرانش شکست دادند. هیچ جای شک و شبهه ای باقی نماند که بسکتبال ایران قدرت نخست آسیا است و می تواند برابر هر حریفی در این قاره به پیروزی برسد. به نظر من ملی پوشان ایران کار بزرگی انجام دادند و خیلی قدرتمند از پس حریفانشان برآمدند که این نشان از قدرت تیم بود و من واقعا خوشحالم. این قهرمانی واقعا لذت بخش بود و من به همه همتیمی هایم تبریک می گویم.

لژیونر بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا دیدن جای خالی‌ات در تیم ملی دشوار نبود؟ بیان کرد: واقعا سخت بود که کنار تیم نبودم و از اینجا بازی ها را تماشا می‌کردم. خیلی دوست داشتم در کنار تیم بودم و بازی می‌کردم اما با این حال خوشحالم. خیلی خوشحالم که بسکتبال به جایگاه شایسته‌اش رسید و قهرمان آسیا شد. عملکرد بچه‌ها واقعا فوق العاده بود و همه را خوشحال کردند.

ملی پوش بسکتبال ایران که در تیم فیلادلفیای آمریکا بازی می‌کند در پاسخ به این سوال که شرایط تیم ملی را چطور دیده است؟ بیان کرد: تیم خیلی خوب کار کرد. به نظر من عملکرد تیم ملی نشان داد که ایران نباید به قهرمانی در آسیا بسنده کند و باید برای حضور در عرصه جهانی و رقابت با تیم های اروپایی آماده شود. ما می‌توانیم با این قدرت در جام جهانی بدرخشیم و باید برای این رقابت‌ها آماده شویم. به نظر من ایران واقعا سطحی بالاتر از آسیا دارد و دیگر نگران این رقابت‌ها نیست. ملی پوشان ایران آن قدر قدرتمند کار کردند که همه حریفان را با اختلاف نزدیک به 20 امتیاز شکست دادند و این نشان از توانایی بالای آنها است.

کاظمی ادامه داد: به نظر من تیم ملی در این تورنمنت بسکتبالی نمایشی و کاری گروهی انجام داد. همه بچه‌ها خوب بودند و درخشیدند. با اینکه به دلیل تفاوت ساعت همه بازی‌ها را ندیدم اما متوجه شدم که بسکتبال ایران در دفاع فوق العاده کار کرده است. همیشه در ایران دفاع مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما در این رقابت‌ها دیدیم که ملی پوشان در این موضوع نیز قدرتمند ظاهر شدند. دفاع در بسکتبال امروز دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد.

او در ادامه به عملکرد خوب حامد حدادی اشاره کرد و گفت: حامد حدادی شایسته این بود که بهترین بازیکن رقابت ها شود. من همیشه به او افتخار می کردم و افتخارهم می کنم. همانند برادر کوچکتر او دوستش دارم و می دانم که بهترین بازیکن آسیا است. امیدوارم همیشه در اوج باشد و در آسیا بی رقیب رقابت کند. بدون شک شایسته این بود که ارزشمندترین بازیکن آسیا شود. او بهترین بازیکن آسیا است و خواهد بود. البته به اوشین ساهاکیان همشهری خودم نیز تبریک می گویم که بهترین فوروارد قدرتی رقابت ها شد. اوشین عملکرد خوبی داشت و شایسته این عنوان بود.

کاظمی به ایسنا گفت: البته معتقدم تیمی که بدون شکست قهرمان شده و تمام حریفان را با 20 امتیاز برده بهترین بازیکنان را دارد. باید 5 بازیکن تیم منتخب از ایران انتخاب می شدند. مهدی کامرانی،‌حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی بهترین ها هستند و در این قهرمانی نقشی بزرگ ایفا کردند. مهدی کامرانی در این تورنمنت عالی بود و نقش یک گارد راس کامل را بازی کرد. او در این رقابت ها بسیار درخشید.

لژیونر بسکتبال ایران در ادامه به وضعیت خودش در فیلادلفیا اشاره کرد وگفت: هنوز شرایط من به طور قطعی مشخص نشده است. شاید در NBA بمانم، شاید به D LEAGUE بروم و شاید در اروپا بازی کنم. هنوز هیچ چیز مشخص نیست. پنج روز در هفته با فیلادلفیا تمرین می‌کنم و با تمام توان کار می‌کنم.

کد خبر 226717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز