همشهری آنلاین: عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت اظهار داشت: نامه ای از فرمانداری تهران به مجلس رسیده است که نشان می دهد اظهارات روز گذشته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص تغییر نام خیابان آیت الله حق شناس درست بوده است.

به گزارش مهر، اسماعیل جلیلی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه اظهارات روز گذشته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در خصوص تغییر نام خیابان آیت الله حق شناس درست بوده است در حالیکه برخی سایت ها اظهارات نجفی را تکذیب کردند، گفت: امروز نامه ای از فرمانداری تهران به مجلس رسیده است که نشان می دهد اظهارات روز گذشته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درست است و نام آن خیابان به اسم آیت الله حق شناس بوده است نه فرد دیگری.

در این نامه آمده است: خواهشمند است دستور بفرمایید با رعایت احترام به مقام شامخ آیت الله حق شناس مکان مناسبی برای نامگذاری به نام روز 9 دی انتخاب گردد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ در جلسه بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس، امیرآبادی نماینده مردم قم در مخالفت با علی نجفی، گفت: آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام 9 دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند.

این انتقاد نماینده مردم قم در کسوت مخالف نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با پاسخ نجفی همراه شد و این وزیر پیشنهادی گفت: به من گفتند شما با نامگذاری میدانی به نام ۹ دی مخالف بودید. این چه بحثی است؟ شما امنیت روانی تصمیم‌گیری را اینگونه به هم می‌ریزید. در ثانی اگر چنین مسئله‌ای مطرح می‌شود علت آن را هم بگویید. پیشنهاد آورده بودند که میدان آیت‌الله حق‌شناس به ۹ دی تغییر نام پیدا کند و من با آن مخالف بودم چرا که آیت‌الله حق‌شناس از مقامات و علمای این کشور بودند این همه میدان وجود دارد یکی را به همین نام بکنید. در قم هم تونل غدیر را به نام تونل ۹ دی نامگذاری کردند و با فشار علما بار دیگر مجبور شدند آن را به نام غدیر بازگردانند. آنجا علما نزدیک‌شان بود و اعتراض کردند در حالیکه اینجا این طور نبود.

نجفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به درخواست برای تغییر نام آیت الله حق شناس به 9 دی اشاره کرد و گفت: من به اصولی پایبند هستم. ما حق نداریم میدان آیت‌الله حق شناس را به ۹ دی تغییر نام دهیم اما شما بخشی را می‌گویید و بخش دیگر را بیان نمی‌کنید آیا چنین کاری منصفانه است؟

کد خبر 226985

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز