گروه شهری: ظرف ۵ سال آینده سرانه فضای سبز شهر تهران به ۱۸.۵مترمربع افزایش خواهد یافت. این میزان با توجه به اقلیم شهر تهران، سرانه مطلوبی به‌حساب می‌آید.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گرچه سرانه فضای سبز درون‌شهری تهران را هم‌اکنون 15مترمربع اعلام کرد که برابر حداقل سرانه استاندارد فضای سبز در دنیاست اما میزان سرانه فضای سبز برون‌شهری را چشمگیر عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون شهر تهران در بخش برون‌شهری دارای 23مترمربع فضای سبز است. توسعه فضای سبز پیرامون شهر تهران و طرح جنگلکاری نیز در سال‌های اخیر به‌صورت جدی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: تا سال84 میزان جنگلکاری در تهران 24هزار هکتار بود اما اکنون به 38هزار هکتار رسیده است، همچنین در این دوره مدیریت شهری بیش از 17هزار هکتار جنگلکاری در قالب توسعه کمربند سبز شهر تهران افزوده شد. وی افزودن 120بوستان تا پایان سال‌جاری به مجموعه بوستان‌های تهران را یکی از برنامه‌های تعیین شده در سال92 خواند و گفت: تهران هم‌اکنون دارای 2هزارو60 بوستان است که امیدواریم تا پایان سال و با افزایش بودجه سازمان، 120بوستان دیگر به آن افزوده شود.

مختاری به طرح تملک باغات خصوصی تهران و تبدیل آنها به بوستان نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از این نمونه باغات در منطقه یک توسط شهرداری منطقه خریداری شده و در حال تبدیل به بوستان است. به غیر از آن در مناطق 5، 13 و 22 نیز باغاتی تحت تملک شهرداری درآمده و سازمان پارک‌ها طراحی آنها را انجام خواهد داد تا با این اقدام بتوانیم سرمایه‌های ملی شهر را حفظ کنیم.

کد خبر 227066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز