یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

این‌جا شهر بالی در کشور اندونزی است؛ جایی که سبزترین مدرسه‏‌ی دنیا در آن قرار دارد. هر سال برنامه‏‌های زیادی در این مدرسه با حضور کودکان و نوجوانان سراسر دنیا به اجرا در می‌آید. تابستان‏‌های این مدرسه با حضور نوجوان‏‌هایی که عاشق زمین‏‌اند، سبز و داغ است!

تابستان‌های این مدرسه، سبز و داغ است

«مدرسه‏‌ی سبز» نام مدرسه‏‌ای است که در سال 2012 میلادی به عنوان سبزترین مدرسه در دنیا معرفی شد. برنامه‏‌های آموزشی این مدرسه، معماری پایدار و اهدافی که مؤسسان آن در سر دارند، دلایل اصلی این انتخاب بوده است. دانش‏‌آموزان در این مدرسه یاد می‏‌گیرند که سیاره‏‌ی زمین را چه خطراتی تهدید می‏‌کند و چه‏‌طور باید از آن محافظت کنند.

آن‏‌ها با زندگی در طبیعت در میان گیاهان و حیوانات آشنا می‏‌شوند و یاد می‏‌گیرند که چه‏‌طور باید غذای سالم تهیه کرد و راه و روش‏ بهره‏‌گیری از طبیعت بدون آسیب رساندن به آن کدام است. بخشی از کلاس‏‌های این مدرسه واقعاً هیجان انگیزند؛ از قایق‏‌سواری و سنگ‏‌نوردی و چادر‌زدن در جنگل گرفته تا باغبانی و کشاورزی. البته کارگاه‏‌های فیزیک و شیمی و ریاضی هم برپاست. دانش‏‌آموزان این مدرسه مانند همه‏‏‌ی دانش‏‌آموزان، علومی را که باید یاد بگیرند می‏‌آموزند، اما چیزهایی را هم تجربه می‏‌کنند که در کم‏تر مدرسه‏‌ای امکان آن وجود دارد.

آن‏‌ها کارآفرینی و کار گروهی را تجربه می‌کنند. تلاش کردن و نوع‏‌دوستی را می‏‌آموزند و با هنر و انواع ورزش‏‌ها آشنا می‏‌شوند. در این مدرسه اردوهای چند روزه با موضوع‌های مختلف هم برگزار می‏‌شود که نوجوانان سراسر دنیا می‏‌توانند در آن‏‌ها شرکت کنند.

کلاس‏‌های محیط‏ زیستی این مدرسه شامل این بخش‏‌هاست: باغبانی و تهیه‌ی غذا، آب‌زیان و پرورش آن‏‌ها، مصرف آب، زباله و بازیافت، مدیریت انرژی، کاشت برنج، دام‏‌پروری، منابع تجدیدپذیر، معماری پایدار و... به همه‏‌ی این‏‌ها آشنایی با جامعه‏‌ی بومی شهر بالی، ساخت خانه از بامبو و گیاهان و حیوانات محلی را هم اضافه کنید!

مدرسه‏‌ی سبز از بامبو ساخته شده است و برق مورد نیازش از صفحه‌‏های خورشیدی تأمین می‏‌شود. ساختار آن به گونه‏‌ای است که کم‌‏ترین اتلاف انرژی در آن وجود دارد. هدف از ساخت این مدرسه، تقویت نوآوری، خلاقیت و پرورش افرادی مدیر و ماهر است. افرادی که آینده‏‌ی زمین در دستانشان است و برای حفظ آن تلاش می‏‌کنند.

 

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۰

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۰

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۰

کد خبر 227096
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز