همشهری آنلاین: ویتزلاو وسلی از جمهوری چک در فینال پرتاب نیزه با پرتابی معادل ۸۷ متر و ۱۷ سانتی‌متر به مدال طلای این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

پرتاب نیزه

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، در هشتمین روز رقابت‌های جهانی 2013 روسیه فینال پرتاب نیزه مردان برگزار شد و ورزشکار کشور چک با ثبت رکورد 87 متر و 17 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. این ورزشکار موفق شد در نخستین پرتاب خود،‌ نیزه را تا مسافت 87 متر و 17 سانتی‌متری پرتاب کند و از آنجا که هیچ یک از رقیبان وی نتوانستند به چنین پرتابی دست یابند، وی در همان نخستین پرتاب خود عنوان قهرمانی را کسب کرد.

ترو پیتکاماکی فنلاندی با پرتاب 87 متر و 7 سانتی‌متر دوم شد و نقره گرفت و دیمیتری تارابین از روسیه با ثبت رکورد 86 متر و 23 سانتی‌متر به مدال برنز دست یافت.

همچنین فینال 100 متر مانع زنان بین هشت ورزشکار برگزار شد و بریانا رولینز از آمریکا با زمان 12 ثانیه و 44 صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت. سالی پیرسون، دونده استرالیایی با 12 ثانیه و 50 صدم ثانیه مدال نقره گرفت. وی در رقابت‌های المپیک لندن به مقام قهرمانی در این رشته دست یافته بود. تیفانی پورتر از انگلیس نیز با 12 ثانیه و 55 صدم ثانیه مدال برنز این ماده را به خود اختصاص داد.

در پرش ارتفاع زنان استولانا شوکولینا از روسیه با پرش 2 متر و 3 سانتی‌متر به مدال طلای این رقابت دست یافت. پس از وی بریگتا بارت از آمریکا با رکورد 2 متر نقره گرفت و رات بیتیا از اسپانیا با ثبت رکورد 1 متر و 97 سانتی‌متر مدال برنز را تصاحب کرد.

در دوی 4.400 متر امدادی زنان نیز تیم چهار نفره روسیه با زمان 3 دقیقه و 20 ثانیه و 19 صدم ثانیه به مدال طلا دست یافت و تیم‌های آمریکا و انگلیس به ترتیب با ثبت رکورد 3 دقیقه و 20 ثانیه و 41 صدم ثانیه و 3 دقیقه و 22 ثانیه و 61 صدم ثانیه مدال نقره و برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

 

کد خبر 227515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز