گروه اجتماعی: به درخواست وزیر رفاه بخش قابل توجهی از بودجه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به کمیته امداد واگذار شد.

رئیس انجمن حمایت از معلولان کشور با اعلام این مطلب افزود: بر اساس دستور رئیس جمهوری در روز جهانی معلول بنا شد از طریق وزارت رفاه 20 طرح حمایتی در خصوص معلولان تهیه و به وی ارائه شود اما از آن زمان تاکنون طرح‌هایی که توسط سازمان بهزیستی و انجمن حمایت از معلولان به وزارت رفاه ارائه شده، مورد بررسی و توجه قرار نگرفته و همچنان بلاتکلیف مانده است.

علی همت محمودنژاد در مصاحبه با همشهری از این واگذاری به کمیته امداد امام انتقاد کرد و گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین، متولی اجرای این قانون سازمان بهزیستی تعیین شده است. در نتیجه، این سازمان در قبال اجرای قانون موظف به پاسخگویی به دولت است.

محمودنژاد افزود، متاسفانه واگذاری بودجه معلولان به کمیته امداد ناقض این قانون است و از آنجایی که کمیته امداد در هیچ جایی از قانون مسئول پاسخگویی شناخته نشده است، لذا بیم هدر رفتن بیت‌المال و عدم اجرای قانون جامع معلولان در واگذاری بودجه این قانون به کمیته امداد وجود دارد.

به گفته وی، در حال حاضر که بیش از دو ماه از سال می‌گذرد، معلولان برای دریافت کمک هزینه توانبخشی که بیست هزار تومان به ازای هر نفر است، بین سازمان بهزیستی و کمیته امداد معلق مانده اند و معلوم نیست کی از بلاتکلیفی در می‌آیند.

محمودنژاد خاطرنشان کرد چندی پیش وزیر رفاه در اردوی معلولان در مشهد حاضر شد و به گلایه‌های آنان در مورد واگذاری امور حمایتی معلولین به کمیته امداد گوش کرد اما ایشان همچنان بر اجرای نظریات خود پافشاری می‌کند.

علی همت محمودنژاد خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سازمان مدیریت 07 تا 100 میلیارد تومان از 225 میلیارد تومان بودجه رفاه  به اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اختصاص یافته بود که بر اساس تصمیم وزیر رفاه این اعتبار در اختیار کمیته امداد قرار گرفت.
محمودنژاد تصریح کرد: در این رابطه نامه‌ای فوری به رئیس جمهوری نوشته و خواستار تعیین وقت برای دیدار با وی تا پایان هفته جاری شده‌ایم، در غیر این‌ صورت معلولان تجمع در مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری خواهند داشت.

وی، با اشاره به این‌که وزیر رفاه به دلایل نامعلومی اصرار دارد که کمیته امداد می‌تواند در امر خدمات‌دهی به معلولان موفق باشد افزود: با توجه به این‌که این امر نیاز به کار کارشناسی و تخصصی دارد بنابراین به‌طور حتم با شکست سنگینی مواجه خواهد شد.

کد خبر 22767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز