همشهری آنلاین: مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: احداث پل‌های اصلی آزادراه تهران - کرج واقع در پروژه تقاطع غیر همسطح کاروانسرا سنگی ۲ به پایان رسیده و اقدامات تکمیلی بر روی این پل‌ها به تازگی آغاز شده است.

محمد حسن وساق با بیان این مطلب اظهار کرد: پل‌های صندوقه‌ای در محل تقاطع آزادراه تهران- کرج با ادامه بزرگراه شهید حکیم تا پایان مردادماه سال جاری آماده اجرای روکش آسفالت خواهد شد.

وی افزود: کاروانسرای سنگی ۲ شامل سه دستگاه پل در محل تقاطع آزادراه تهران کرج با بزرگراه شهید حکیم است که با تکمیل این پروژه، بار ترافیکی آزادراه تهران کرج کاهش خواهد یافت.

وساق در خصوص تقاطع غیر همسطح کاروانسرای سنگی یک نیز اظهار کرد: پل‌های صندوقه‌ای در محل تقاطع آزادراه تهران- کرج با ادامه بزرگراه شهید حکیم تا پایان این ماه آماده اجرای روکش آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه نصب قطعات پیش ساخته بتنی در پل جهتی جاده قدیم تهران- کرج به جاده مخصوص، در پروژه کاروانسراسنگی یک به اتمام رسیده است گفت: با آغاز عملیات تکمیلی پل جهتی جاده قدیم تهران- کرج به جاده مخصوص تهران- کرج، این سازه ترافیکی به زودی و تا هفته‌های آینده آماده ایزولاسیون و اجرای روکش آسفالت خواهد شد.

مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه پیشرفت عملیات راهسازی در بخشی از محورهای تراز صفر یا‌‌ همان جاده مخصوص کرج درپروژه تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی ۱، از مهم‌ترین تحولات این پروژه در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود اظهار کرد: با زیرآسفالت رفتن این مسیر‌ها که تا چند روز آینده انجام خواهد شد، بخش عمده‌ای از معارضات ترافیکی این پروژه رفع شده و امکان ادامه عملیات عمرانی در تعداد زیادی از جبهه‌های کاری فراهم خواهد شد.

به گفته مجری طرح‌های پل و ابنیه سازمان مهندسی شهر تهران ارتباط بین ادامه بزرگراه حکیم با جاده قدیم تهران- کرج و احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه حکیم با جاده مخصوص تهران- کرج که از طریق احداث ۴ پل اصلی و ۷ رمپ جهتی برقرار می‌شود تاکنون بیش ا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همچنین بر اساس این گزارش مجموعه پل‌های کاروانسرای‌ سنگی تهران بیش از ۸ هزار متر رمپ با عرض‌های مختلف دارد که برای ۱۹محور ساخته می‌شود.

نام این پروژه نیز بر اساس هم‌جواری با بقایای یکی از کهن‌ترین کاروانسراهای فلات ایران انتخاب شده است.

کد خبر 227813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز