شیوه کار نیز به این صورت است که کلاهبردار با روشهای متعددی نظیر اینکه برای اطلاع از واریز مبلغ واریز شده، فروشنده یا قربانی را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با راهنمایی تلفنی، از قربانی میخواهد منوی انگلیسی را انتخاب کند و بعد هم یکسری اطلاعات دیگر را از او کسب کرده و بعد با رمز عبور دریافتی از قربانی حساب بانکی او را خالی میکند.
بهنظر میرسد شیوه مبارزه با این نوع کلاهبرداری رایج، حذف منوی انگلیسی از همه خودپردازهای بانکی در ایران است. به هر حال زبان رسمی کشور زبان فارسی است و بعید است اساسا حتی شهروندان خارجی نیز از خدمات کارتهای شتابی استفاده کنند تا بخواهند از این منو استفاده کنند، ضمن اینکه برای تعداد معدودی کاربر، چنین سرویسی را در سطح عمومی برقرار نمیکنند. راهحل موضوع نیز یک ابلاغیه یک خطی توسط بانک مرکزی به تمام بانکهای کشور است: منوی انگلیسی را حذف کنید. همین!