گروه شهری: دومین جلسه ستاد استقبال از مهرماه ۹۲در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور نماینده ارگان‌های مربوطه برگزار شد.

در این جلسه نمایندگانی از بخش‌های مختلف مدیریت شهری آمادگی کامل خود را برای استقبال از مهر 92اعلام کردند.
فتاحی، نماینده مرکز کنترل ترافیک تهران در این جلسه با تأکید بر اینکه کار این مرکز از هفته‌های ابتدایی بازگشایی مدارس شروع می‌شود، گفت: در این مرکز از هفته گذشته اطلاعات مربوط به یک سال اخیر جمع‌آوری شده و گزارش‌های مربوطه استخراج شده تا هر ارگانی براساس معابر خدمات‌رسانی خود را دنبال کند.

وی اظهار داشت: 700دوربین نظارت تصویری در سطح‌شهر داریم که در بزرگراه امام علی تا اواسط مهرماه 20دوربین دیگر نیز نصب می‌شود. وی اضافه کرد: مسیرهای بی‌آرتی نیز عمدتا به سیستم هوشمند ناوگان مجهز شده‌اند و کارتخوان‌های این مسیر فعال هستند. ضمن اینکه 455دستگاه وسیله نقلیه مجهز به سیستم هوشمند است و 200وسیله دیگر نیز تا اواسط مهرماه به سیستم هوشمند مجهز می‌شوند. 40دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز را هم راه‌اندازی می‌کنیم که درحال حاضر در کلیه معابر خروجی دوربین خروج از طرح محدوده ترافیک را داریم که آماده بهره‌برداری هستند.

زارع نماینده سازمان تاکسیرانی تهران در این جلسه با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی برای طرح استقبال از مهر در 2بخش سرویس مدارس و تاکسی‌های سازمان فعالیت می‌کند، گفت: ناظران و گشت‌های ما هر روز از ساعت 6:30صبح در مراکز مستقر هستند تا اگر در محلی ترافیک مسافر به‌وجود آمد به سرعت نیروها را به آن محل اعزام کنند. وی با اشاره به نصب برچسب مجوز سرویس مدرسه روی سرویس‌های مدارس اظهارکرد:

با مدیران آموزش و پرورش درصدد رفع مشکلات سرویس مدارس هستیم و درتلاشیم تا سرویس دختران را با تاکسی بانوان هماهنگ کنیم زیرا این طرح به‌ویژه برای مقاطع بالاتر دختران مناسب‌تر است. همچنین گشت مشترک تاکسیرانی و پلیس راهور فعال شده تا علاوه بر کنترل سرویس مدارس پایانه‌های تاکسیرانی را نیز کنترل کند. زارع اضافه کرد: از هفته آخر شهریورماه همه اقدامات تاکسیرانی برای استقبال از‌ماه مهر انجام می‌شود.

حسینی، نماینده شرکت اتوبوسرانی تهران از پیش‌بینی افزایش ناوگان اتوبوسرانی برای اول مهرماه خبرداد و اظهارکرد: اتوبوس‌هایی که در مسیر مدرسه هستند شناسایی شده و زمان ورود و خروج دانش‌آموزان نیز استخراج شده تا پس از تعطیلی آنها از مدارس سرویس‌های اتوبوسرانی در محل حضور به‌هم‌رسانند. وی با بیان اینکه امداد خودروی ما نیز در آماده باش کامل است، افزود: روز اول مهرماه شرکت اتوبوسرانی به دانش‌آموزان و دانشجویان به‌طور رایگان خدمات‌رسانی خواهد کرد.

سرهنگ مرادی نماینده پلیس راهور تهران در این جلسه گفت: به کلیه مناطق اعلام کردیم که چراغ‌های راهنمایی و رانندگی باید اتوماتیک باشد و اگر چراغ‌ها روی چشمک تنظیم شده باید به ما اعلام کنند تا موضوع راپیگیری کنیم. وی اضافه کرد: هم‌اکنون 40دوربین کنترل تخلف و سرعت در شهر تهران دچار نقص هستند که لیست آنها را اعلام کردیم تا به سرعت مشکل حل شود. وی درخصوص بازگشایی مدارس از اول مهرماه اظهارکرد:

طرح انتظام ترافیکی را برای این زمان پیش‌بینی کردیم که وظایف تک‌تک مناطق در این طرح به تفکیک مشخص شده است. نماینده پلیس راهور با اشاره به تشدید کنترل در محدوده طرح ترافیک بیان کرد: آموزش رانندگان سرویس مدارس را قبل از بازگشایی مدارس دنبال کردیم که تاکنون پیش از 50درصد این کار انجام شده است.

عبابافان نماینده شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز با اشاره به جلسات داخلی شرکت مترو گفت: برای مهرماه افزایش ظرفیت قطارهای درون شهری و برون‌شهری را خواهیم داشت. وی به اجرا شدن طرح قطار اکسپرس خط 5متروی تهران اشاره کرد و افزود: قطارهای اکسپرس در بین مسافرانی که در تهران کرج تردد می‌کنند از مطلوبیت برخوردار است بنابراین برای مهرماه این طرح اجرایی می‌شود. نماینده شرکت مترو با بیان اینکه مشکلات زیادی در تأمین و نگهداری ناوگان داریم، اضافه کرد: هم‌اکنون کلیه ناوگان ما فعال هستند و یکسری قطعات در حال سرویس‌های دوره‌ای هستند تا جایگزین قطارهای فرسوده شوند. در فاصله حرکت قطارهای خطوط نیز کاهش محسوسی خواهیم داد.

جبارزادگان، معاون آموزشی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران در این جلسه از آموزش 10هزار راننده سرویس مدارس خبر داد و گفت: از 7شهروند تهرانی یک نفر دانش‌آموز است که این امر اهمیت بالای حفظ ایمنی دانش‌آموزان را نشان می‌دهد بنابراین کارآموزش 10هزار راننده سرویس مدرسه دنبال شد که تا اول مهرماه تمامی رانندگان آموزش خواهند دید.

کد خبر 229280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز