فناوری> پگاه شفتی: آینده همین‌جاست، همین نزدیکی. فقط کافی‌ است دفتر دنیای فناوری را ورق بزنیم. همین امروز برگ‌های تازه‌ای به آن اضافه شد. برگ‌هایی که در قالب محصولات عجیب و کارا، روز به روز بیش‌تر آینده را به رخ می‌کشند:

سرگیجه‌اى از پیشرفت

کلاه ایمنی خنک کن

مهندسانی که این کلاه ایمنی را ساخته‌اند، بعد از آزمایش کلاه‌ها در تونل باد، دریافته‌اند که دم مخروطی، هیچ تأثیری در آیرودینامیک شدن کلاه‌های ایمنی ندارد. با استفاده از این یافته، کلاهی طراحی کردند که با سه‌میلی‌متر فاصله روی سرکاربر می‌نشیند.

این کلاه جریان باد را از خارج می‌گیرد و آن را به داخل کلاه منتقل می‌کند. فاصله‌ای که بین سر کاربر و کلاه وجود دارد، به تبادل هوا کمک می‌کند و همیشه سر کاربر را خنک نگه می‌دارد. با این امکان، موتورسوارها دیگر بهانه‌ای برای استفاده نکردن از کلاه ایمنی نخواهند داشت.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

 

سرسخت‌ترین چتر دنیا

هیچ‌وقت برعکس نمی‌شود و به بادهای شدید دهن‌کجی می‌کند. زندگی در سرزمین‌های بادخیز خیلی سخت است. سخت‌تر هم می‌شود وقتی باران ببارد و چتر یارای مقاومت در برابر باد را نداشته باشد.

اما این چترِ کلاهی در جاهای بادخیز دنیا به داد مردم می‌رسد. این چتر سرسخت، با 10 محور فایبرگلاس و پارچه‌ای ضخیم و ضدآب، نه تنها در برابر باد مقاومت می‌کند، بلکه شانه‌های کاربر را نیز از خیس شدن در امان نگه می‌دارد. این چتر می‌تواند در برابر بادهایی با قدرت 38مایل در ساعت مقاومت کند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

 

پشتیبان باتری

این فسقلی را ببینید. درست به اندازه پلاک یک جاسوییچی است. اما می‌تواند در مواقعی که شارژ تلفن همراه تمام می‌شود و دست و پای کاربر در پوست گردو می‌ماند، به گوشی متصل شود و شارژ لازم را مهیا کند. این باتری لیتیوم یونی  از  طریق کابل یو‌اس‌بی به تلفن همراه متصل می‌شود و شارژ یک مکالمه‌ی 20 دقیقه‌ای را فراهم می‌کند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

 

پنکه‌ی هایکو

پرّه‌های فوق باریک، موتور، چراغ... همه‌ی این‌ها در این پنکه‌ی سقفی ال‌ای‌دی مدرن دیده می‌شود. تیغه‌های  2/6 اینچی (6/6 سانتی‌متری) این پنکه، عنوان نازک‌ترین پنکه‌ی سقفی دنیا را به آن داده است. این پنکه با کمک پره‌های باریکش، هوا را خنک می‌کند و هم‌زمان با 18لامپ ال‌ای‌دی پرنورش، فضا را روشنایی می‌بخشد.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

 

آینه‌ی بی‌بخار

حتی اگر بهترین و گران‌ترین آینه‌ی دنیا را در حمام داشته باشید، به درد نمی‌خورد. چون وقتی آب گرم باز شود، دیگر هیچ چیز به جز بخار در آینه دیده نمی‌شود. اما ساخت آینه‌ی ضدبخار، ایده‌ی جالبی بود که به تازگی تحقق پیدا کرده است. این آینه هیچ‌وقت بخار نمی‌کند، حتی اگر در پربخارترین حمام‌ها باشد.

کاربر می‌تواند محفظه‌ی بالای این آینه را از آب پرکند. آب از این محفظه به پشت فلز ضد زنگ آینه نشت می‌کند و درجه حرارت آن را به درجه حرارت حمام می‌رساند. وقتی دمای آینه کاملاً با دمای فضا یکی باشد، دیگر بخاری درکار نیست.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

 

روبات چرخونک

بله خیلی شبیه به چرخانک است، اما در واقع یک روبات است. این روبات ساده دارای دو پردازنده است. یکی مربوط به موتور و دیگری پردازنده‌ی داده‌ها یا همان دستورها. این روبات با همه‌ی کوچکی‌اش دارای نمایش‌گر ال‌سی‌دی، جهت‌یاب و قابلیت اتصال به رایانه است.

اما نکته‌ی قابل توجه این است که این روبات می‌تواند به یک روبات شخصی و منحصربه‌فرد تبدیل شود. چرا که کاربران می‌توانند قطعات و نرم‌افزارهایی را که خودشان طراحی کرده‌اند روی این روبات نصب کنند تا نیازهای شخصی‌شان را برطرف کنند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

 

گیرنده‌های ورتو

یک جفت از این گیرنده‌ها می‌توانند موسیقی را در دو اطاق مختلف به جریان بیندازند. با ارتباط بلوتوث هر بلندگویی وصل می‌شود و موسیقی پخش می‌کند. این دستگاه باید در جیب هرموسیقی‌دانی باشد؛ دستگاهی که درست مثل یک سالن کنسرت پر از قابلیت‌های صوتی است. برد این دستگاه تا 30 فوت است.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۳

کد خبر 229420
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز