گــروه حــوادث: سردسته باند مخوف سرقت از 50 خانه اعیانی در تهران و سرقت خونین 18 کیلو طلا در مسیر اصفهان، یک جوان 24 ساله بود .

از اوایل سال 86 کارآگاهان پلیس تهران با گزارش سرقت‌های سریالی منازل در مناطق شمیرانات، شهرک غرب و پونک، شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سرقت را که با روش پنجره‌روی دست به سرقت از خانه‌های اعیانی می زدند در دستور کار قرار دادند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای این باند مخوف، پس از شناسایی خانه‌های افراد ثروتمند در شمال تهران نیمه شب ها و هنگامی که اعضای خانه در خواب بودند قدم به خانه آنها گذاشته و پس از ربودن طلاجات، فرش، لوازم صوتی وتصویری فرار می‌کردند.

سارقان حرفه‌ای در 2 مورد از سرقتها، وقتی با مقاومت صاحبخانه روبرو شده بودند با آنها درگیر شده و پس از آنکه صاحبخانه را با ضربات چاقو مجروح کرده بودند، دست به سرقت از منازل زده بودند.

وقتی این 2 صاحبخانه که چهره سارقان را در هنگام درگیری دیده بودند، توانستند چهره فرضی سارقان نیمه شب را ترسیم کنند، کارآگاهان اداره 17  آگاهی به تحقیقات پلیسی گسترده‌ای برای دستگیری سارقان دست زدند.

به این ترتیب آنها توانستند 10 روز قبل مخفیگاه سرکرده باند که یک جوان 24 ساله به نام سامان بود را در مارلیک کرج شناسایی کرده  و هنگامی که وی و 7 عضو دیگر باند برای تقسیم اموال مسروقه در مخفیگاه وی جمع شده بودند، آنها را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

راز سرقت 18 کیلو طلا

بازجویی پلیسی از اعضای این باند خشن ادامه داشت تا اینکه پلیس در مسیر تحقیقات دریافت در یک مرحله از سرقتها، اعضای باند پس از مجروح کردن صاحب‌خانه، خودروی تویوتای وی را ربوده اند و پس از آن  در مسیر کوهدشت به اصفهان، دست به سرقت مسلحانه از خودروی حامل 18 کیلو طلا زده اند.

سارقان در جریان این سرقت خودرو سمند 2 طلافروش اصفهانی را به رگبار بسته بودند که در جریان آن یکی از طلافروشان به قتل رسیده و دیگری مجروح شده بود، آنها  پس از سرقت طلاها با خودرو سمند طلافروشان اصفهانی از قتلگاه گریخته و خودرو تویوتای مسروقه را در محل رها کرده بودند.

سرهنگ داوود سلطانی معاون آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام خبر دستگیری متهمان گفت: سامان و باند خشن وی تاکنون ارتکاب این قتل و سرقت 18 کیلو طلا را قبول نکرده اند، ولی کشف لکه‌های خون وتارهای مو در داخل خودرو تویوتا سرنخ مناسبی برای گشودن راز این جنایت با استفاده از روشهای علمی پلیس است که در حال حاضر در دست بررسی است.

این گزارش حاکی است سارقان در حالی منکر ارتکاب این جنایت هستند که طلافروشی که از سرقت مرگبار نجات پیدا کرده است، با حضور در اداره 17 آگاهی تهران سامان و یکی دیگر از اعضای باند  را از میان 30 متهم دیگر که در کنار آنان قرار گرفته بودند شناسایی کرد.

سرهنگ داوودسلطانی درادامه گفت :سارقان تاکنون به 50 فقره سرقت منزل اعتراف کرده اند که ارزش اموال ربوده شده به 100میلیون تومان می رسد که تعدادی از شکات آنان شناسایی شده اند.

عکس متهمان بدون پوشش
با دستور چاپ عکس متهمان بدون پوشش، از کسانی که از جرایم آنها اطلاعی دارند خواسته شده برای شکایت مراجعه کنند.

به این ترتیب دادیار یکم دادسرای ناحیه 16 با صدور مجوز چاپ عکس متهمان بدون چشم بند از مردم خواست اگر از جرایم دیگر این باند اطلاعی در دست دارند پلیس آگاهی را درجریان ماجرا قراردهند.

کد خبر 22971

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز