گروه اقتصادی: پس از برنامه ۱۰۰روزه دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم، خودروسازان از تدوین برنامه‌ای برای افزایش تیراژ تولید و بهبود وضعیت بازار خودرو در آینده نزدیک خبر دادند و با تعیین نرخ تورم بخشی خودروهای مونتاژ داخل نیز شمارش معکوس برای تعیین قیمت این خودروها آغاز شده است.

کاهش شدید تیراژ تولید و عرضه خودرو به بازار علت اصلی گرانی و نوسان قیمت خودرو در چند‌ماه گذشته بوده است. بر این اساس، نشست چندی پیش مدیران شرکت‌های خودروسازی با وزیر صنعت موجب شد تا خودروسازان برنامه ای100روزه برای افزایش تیراژ تولید روزانه خودرو، افزایش عرضه و بهبود وضعیت بازار ارائه کنند.

مدیرعامل سایپا با اشاره به جلسه چندی پیش خودروسازان با وزیر صنعت به مهر گفت: در این جلسه مقرر شد تا وزارت صنعت و خودروسازان جلسه مشترکی را با بانک‌ها برای بهبود وضعیت تأمین مالی خودروسازان داشته باشند اما به‌طور قطع خودروسازان به این نکته توجه دارند که افزایش تولید، رمز بقای صنعت خودروسازی و کاهش قیمت است.

سعید مدنی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با افزایش تولید شاهد کاهش قیمت، رونق صادرات، ارز‌آوری این صنعت و فروش خودرو با شرایط آسان‌تر به مردم باشیم. بر این اساس تمام تلاش ما این است که با افزایش تولید خودرو به ‌روزانه 1800تا 2هزار دستگاه، قیمت را کنترل کنیم.

تعیین نرخ تورم بخشی خودروهای لوکس

همچنین با تعیین نرخ تورم بخشی برخی خودروهای لوکس و مونتاژ داخل در مرکز ملی رقابت، شمارش معکوس برای پایان مناقشه قیمت‌گذاری این خودروها آغاز شده است. با وجود اعلام نرخ تورم بخشی برخی خودروهای مونتاژ داخل، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان اطلاعات لازم برای تعیین نرخ تورم تندر و مگان را ارائه نکردند، گفت: شورای رقابت قیمت این خودروها را تعیین نمی‌کند بلکه فقط نرخ تورم آنها براساس میانگین وزنی تا هفته آینده با همکاری بانک مرکزی نهایی خواهد شد.

جمشید پژویان با بیان اینکه شورای رقابت هنوز ورودی به بحث تعیین نرخ تورم خودروهای خارجی نداشته است، گفت: این نوع خودروها یک تا 2درصد خودروهای مصرفی را شامل می‌شوند و به همین دلیل خودروهای داخلی برای ما اولویت دارند.

کد خبر 229720
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز