همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمهور ترکمنستان راه‌های توسعه همکاری‌های میان دو کشور را بررسی کرد.

Iran Turkmenistan

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به عشق آباد، آقای لاریجانی در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های چشمگیر ترکمنستان به‌ویژه در سال‌های اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری‌های زیر بنایی به ویژه در حوزه‌های ساخت جاده‌ها، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و دیگر طرح‌های کلان این کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نگاه صلح طلبانه رئیس جمهور ترکمنستان گفت: نگاه ایران و ترکمنستان برای ایجاد صلح در منطقه و ایجاد آرامش بسیار به هم نزدیک است.

در این ملاقات رئیس جمهور ترکمنستان از روند رو به رشد همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز رضایت کرد و گفت : امیدواریم این روابط در دولت جدید ایران هم همچنان روبه گسترش باشد.

قربان قلی بردی محمداف افزود: آماده است پروتکل انتقال زندانیان دو کشور را که اخیرا در عشق آباد پاراف شده است را امضاء کند.

رئیس جمهور ترکمنستان با قدردانی از مهمان نوازی ایرانیان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران آمادگی کشورش را برای توسعه روابط در همه زمینه ها اعلام کرد.

در این دیدار مقرر شد کمیسیون مشترک اختصاصی دو کشور توسعه همکاری های اقتصادی بویژه برای همکاری های نفت و گاز را برنامه ریزی کند.

همچنین دو طرف در این دیدار در زمینه تبادل زندانیان و همکاری بیشتر برای مقابله با قاچاق موادمخدر و تروریسم و افراطی گری اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 229955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز