شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با نزول سنگینی مواجه شد؛ به‌طوری‌که این شاخص با ۶۵۴ پله نزول معادل یک درصد کاهش یافت و به ۵۷هزارو۴۹۱ واحد رسید.

در دادوستد‌های روز گذشته شرکت‌های ملی صنایع مس، بانک ملت، شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را در نزول شاخص داشتند و درمجموع 313واحد اثر منفی روی شاخص بورس برجای گذاشتند.

صف‌های فروش برپا شد

در مبادلات روز گذشته حجم تقاضا برای فروش سهام به‌شدت افزایش یافت و شرکت‌های زیادی با صف‌های فروش سهامداران مواجه شدند؛ به‌طوری‌که حجم صف فروش سهام مپنا با ثبت 872تقاضا به 31میلیون‌و726هزار سهم و حجم صف فروش سهام پالایش نفت بندرعباس با ثبت 969تقاضا به 22میلیون و 438هزار سهم رسید. دیروز همچنین ارزش معاملات بورس به پایین‌ترین سطح خود در 6‌ ماه گذشته رسید و سهامداران درمجموع فقط 161میلیون سهم را به ارزش 58میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند که این میزان افت بسیار زیادی را نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد.

مبادله محصولات فولاد خوزستان و ایرالکو در بورس کالا

در مبادلات روز گذشته محصولات شرکت فولاد خوزستان و ایرالکو در بورس کالا مورد دادوستد قرارگرفت. دیروز در رینگ فلزات بورس کالا شرکت فولاد خوزستان موفق به فروش 24هزارو660تن تختال به قیمت هر کیلو 1515تومان به‌صورت سلف شد. شرکت ایرالکو هم 180تن بیلت و 500تن شمش آلیاژ به‌صورت نقد فروخت. دیروز همچنین در تالار نفت و پتروشیمی، شرکت پالایش نفت تبریز 3500تن وکیوم باتوم را به قیمت هر کیلو هزارو59تومان مورد مبادله قرار داد. شرکت‌های نفت جی و پتروشیمی مارون هم به‌ترتیب 2300و 1012تن قیر ومنو اتیلن گلایکول فروختند.

کد خبر 230114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز