سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه موسوم به ( ‪ ( ۵+۱‬درباره مساله هسته‌ای تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران پاسخ این بسته را متناسب با رفتاراروپا خواهد داد.

پنج کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل ( آمریکا ، چین ، روسیه ، انگلیس و فرانسه ) به اضافه آلمان اعضای این گروه هستند که بسته‌ای را در باره مساله هسته‌ای به تهران پیشنهاد کرده و ایران در حال بررسی آن بوده و اعلام کرده است که پاسخ آن را تا ‪ ۳۱‬مرداد ماه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، آصفی درحاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود : اروپا بهتر است در زمینه پرونده هسته‌ای ایران رفتار غیرحقوقی و غیرواقعی از خود بروز ندهند.

وی باتاکید براینکه پرونده هسته‌ای‌ایران باید به‌مسیر اصلی‌خود بازگردد، اظهار داشت : ما اعمال فشار و تهدید در این زمینه را نمی‌پذیریم و اروپا باید از تهدید خودداری کند.

سخنگوی وزارت‌امور خارجه در خصوص احتمال بازگشت ایران به طرح پیشنهادی روسیه‌گفت: مطرح نیست که به‌کدام طرح بازگردیم‌برای ما اصلاح مسیر پرونده مهم است.

آصفی در پاسخ به ادعای اخیر " جورج بوش " رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه"ایران با استقرار دمکراسی در منطقه مخالف است"، تصریح کرد : این یک ادعاست اما بوش باید به این مساله پاسخ دهد که چگونه با تقلب رییس جمهوری آمریکا شد.

وی با بیان اینکه آمریکا با برخی کشورهایی که دمکراسی را قبول ندارند روابط حسنه دارد ، خاطرنشان کرد : آمریکا دلش برای دمکراسی نسوخته است.

سخنگوی وزارت‌امور خارجه در خصوص احتمال‌صدور دومین قطعنامه‌شورای امنیت درباره لبنان گفت: قطعنامه‌های شورای‌امنیت کارآیی خودرا از دست داده است، در طول کمتر از ‪ ۲۰‬سال و از زمان صدور قطعنامه ‪ ۵۹۸‬در مورد جنگ ایران و عراق ‪ ۱۱۰۰‬قطعنامه صادر شده است در حالیکه برای برقراری صلح و امنیت در جهان با چند قطعنامه جدی می‌توان اقدام کرد.

آصفی ، این شایعه را که " بانک‌های خارجی برای ایران اقدام به افتتاح حساب نمی‌کنند و حساب‌های ایران دراین بانک‌ها دچار مشکل شده است"، رد کرد و گفت: جریان مالی ایران درخارج از کشور ادامه دارد اگر چه ممکن است از نظر فنی مشکلاتی باشد.

کد خبر 2302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز