همشهری آنلاین: سومین جشنواره ملی نقاشیخط و خط نگاره های رضوی از سری برنامه های یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دوشنبه ۱۸ شهریور طی مراسمی در بیرجند با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم از هنر به عنوان بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ رضوی یاد و بیان کرد: جشنواره رضوی پتانسیل خوبی برای هنرمندان است تا بتوانند با زبان گویای هنر خود به توسعه فرهنگ رضوی کمک کنند.

محمد مطهری فر گفت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) از ابتدا با برگزاری در چند استان آغاز شد و امروز در سطح ملی و جهانی گسترش یافته است.

وی افزود: هنرمندان با خلق آثار هنری فاخر می‌توانند بسیاری از معضلات فرهنگی و مشکلات را حل و در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارند.

او در ادامه تعداد آثار رسیده به سومین جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی را 401 اثر عنوان و بیان کرد: از این تعداد 230 اثر در بخش نقاشیخط و مابقی در بخش حروف نگاری به دبیرخانه جشنواره در خراسان جنوبی رسید.

وی ادامه داد: از این تعداد 40 اثر به نمایشگاه جشنواره راه یافته، هفت نفر رتبه نخست تا سوم را در دو بخش خط نگاره های رضوی و نقاشیخط کسب کردند و 10 نفر هم بر اساس رای هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین کارگاههای نقاشیخط و خط نگاره با هدف ترویج فرهنگ رضوی برگزار شد که در این چارچوب نیز هنرمندان آثار فاخر هنری بسیار زیبایی تولید کردند.

همچنین بر اساس رای هیات داوران جشنواره، در بخش حروف نگاری ریحانه صحرانورد از خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه نخست شد، محمد احدی از اردبیل رتبه دوم و نصیر بشیری از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش نقاشیخط نیز سجاد همتی از لرستان رتبه نخست، مهدی عباس نتاج از مازندران رتبه دوم و سیده فاطمه سرفرازی از خراسان جنوبی و عظیم فلاح از تهران به طور مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.

هیات داوران به اتقاق آرا در بخش حروف نگاری جشنواره نیز از سعید حیدری و راضیه شرفی از خراسان جنوبی، شهرام دلدار از خراسان رضوی، آزاده رضوانی از اصفهان و علیرضا معظمی گودرزی از لرستان با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر کرد.

در بخش نقاشیخط هم محمد ایمانی راد و محمد بنی احمدی از استان تهران، علیرضا بهدانی و امیرشجاع شجاعی پور از خراسان جنوبی و مرضیه کازرونی نژاد از استان فارس با دریافت لوح سپاس و جوایر نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 230537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز