همشهری آنلاین: جشنواره ها می‌توانند هنرمندان جوان را به جامعه معرفی کنند و فرصتی برای ارزیابی و رقابت سالم هنرمندان باشند.

جشنواره هنری

به گزارش همشهری آنلاین، جمال رحمتی؛ کاریکاتوریست و عضو هیات داوران بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: شناسایی استعدادها و در مرحله بعد پرورش آنها از مهمترین وظایف جشنواره های جوانان است و در صورتی که حمایت هایی از استعدادها نشود ممکن است بعضی از هنرمندان جوان در نیمه راه سرخورده شوند.

رحمتی که در نخستین دوره جشنواره تجسمی جوانان شرکت داشته و در بیستمین دوره داور است درباره بخش کاریکاتور گفت: در بخش کاریکاتور چهره تعدادی از هنرمندان جوان شرکت کننده در سطح کاملا حرفه ای هستند و توانایی قابل توجهی دارند در کارتون موضوعی نیز جوانان خلاقی شرکت کرده اند اما در بخش چهره جوانان در سطح حرفه ای هستند.

احمد وکیلی؛ داور رشته طراحی و نقاشی بیستمین جشنواره تجسمی جوانان نیز درباره این جشنواره گفت: جشنواره ها باید به نحوی برنامه ریزی شود که جامع نگر باشد و نگاه سیاسی در جشنواره ها و عرصه هنر دخالت نداشته باشد، بلکه جشنواره به عنوان فرصتی برای رقابت جوانان دیده شود.

مرتضی زاهدی؛ داور رشته تصویرسازی جشنواره تجسمی جوانان نیز معتقد است: هنرمندان جوان در جشنواره ها می‌توانند مسیر خود را پیدا کنند، در واقع جشنواره فضای رقابت است و جای پرورش نیست.

هنرمندان جوان را می‌توان از مسیر جشنواره به حرفه ای شدن سوق داد.

بهمن عبدی؛ داور رشته کاریکاتور بیستمین جشنواره تجسمی جوانان درباره این جشنواره گفت: اگر هنرمندان حرفه ای ما تیم ملی باشند، هنرمندان جوان تیم امید هستند که لازم است به آنها به طور جدی توجه شود.

کد خبر 228787
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز