گروه بورس: رئیس هیأت مدیره بورس انرژی از تعیین مدیرعامل جدید این بورس تا ظهر ۲۴ شهریور خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، با خداحافظی شاپور محمدی از بورس انرژی قرار است هیأت مدیره این بورس امروز برای تعیین مدیرعامل جدید تشکیل جلسه دهد. شاپور محمدی با حکم علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با بورس انرژی خداحافظی کرد و به‌عنوان معاون وزیر اقتصاد فعالیت جدیدش را آغاز کرد. آخرین گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که 4نفر به‌عنوان گزینه‌های محتمل امروز توسط هیأت مدیره بورس انرژی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به‌نظر می‌رسد انتخاب یک مدیر از صنعت نفت یا نیرو می‌تواند به توسعه معاملات این بورس کمک کند. چرا که انجام معاملات نفت و برق در بورس انرژی نیاز به تعامل و همکاری گسترده با این دو وزارتخانه دارد. هنوز بورس انرژی نتوانسته است معاملات نفت خام را آغاز کند. برخی خبر‌ها حکایت از آن دارد که یکی از طرح‌های اصلی بیژن زنگنه فروش نفت از طریق بورس انرژی است که اگر چنین رویکردی از طرف وزارت نفت دنبال شود قطعا کمک قابل‌توجهی به معاملات بورس انرژی خواهد شد. وزارت نفت به‌دلیل آنکه در جریان پذیره نویسی سهام بورس انرژی سهم کمتری از این بورس به‌دست آورد تمایل چندانی به همکاری با بورس انرژی نداشت اما به‌نظر می‌رسد با حضور زنگنه به‌عنوان وزیر نفت معادلات موجود تغییر کند.

در همین رابطه روز گذشته مرتضی عزیزی رئیس هیأت مدیره بورس انرژی از انتخاب چند گزینه برای تعیین مدیرعامل بورس انرژی خبر داد و گفت: چند گزینه برای انتصاب به‌عنوان مدیرعامل بورس انرژی مطرح است وقرار است امروز در نشست هیأت مدیره این افراد مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی هیچ اشاره‌ای به نام این افراد نکرد اما در عین حال تأکید کرد: افراد مطرح‌شده به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در‌نهایت مدیرعامل بورس انرژی امروز مشخص می‌شود. در همین رابطه محمودرضا خواجه نصیری که گفته می‌شود از گزینه‌های مدیرعاملی بورس انرژی است در گفت‌وگو با همشهری گفت: خبری از گزینه‌های پیشنهادی برای مدیرعامل بورس انرژی ندارم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا وی به‌عنوان مدیرعامل این بورس انتخاب خواهد شد، گفت: خبری در این رابطه ندارم البته اگر چنین اتفاقی بیفتد با توجه به اینکه هم‌اکنون در سازمان بورس مشغول به فعالیت هستم باید نظر آقای صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار را در این زمینه جویا شوم.

کد خبر 230969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز