سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات ۲۶ شهریور ماه با ۷۰۸ واحد افزایش به ۶۰هزارو۵۶واحد رسید و معادل ۱/۱ درصد رشد کرد.

در دادو ستد‌های 26 شهریور ماه شرکت‌های پتروشیمی خلیج‌فارس و پالایش نفت بندرعباس به‌دلیل رشد قیمت سهامشان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و در مجموع 230واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشتند.

افزایش تقاضا برای خرید سهام

حجم تقاضا به دنبال رشد شاخص‌ها در بورس افزایش یافت. در عین حال به‌دنبال رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه شرکت کشتیرانی و احتمال رفع این تحریم‌ها علیه شرکت تایدواتر این دوشرکت در مبادلات روز گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهامشان مواجه شدند به‌طوری که در دادوستد‌های روز گذشته حجم تقاضا برای خرید سهام کشتیرانی با ثبت 703تقاضا به 50میلیون و 222هزار سهم و حجم تقاضا برای خرید سهام شرکت تایدواتر با ثبت 243تقاضا به 7میلیون و 357هزار سهم رسید. دیروز در عین حال شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک صادرات ایران، سرمایه‌گذاری‌توکافولاد، فراورده‌های‌ نسوز پارس‌، ایران‌ خودرو و بانک سینا با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

روز «معدنی»‌ها در تالارهای بورس کالا

تالارهای بورس کالای ایران شاهد معامله بیش از 100هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی، کک و قیر بود. دیروز و در تالار صادراتی بورس کالا، 100هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی معدن گل‌گهر (2و4) به قیمت 97دلار در هر تن به فروش رسید. دیروز همچنین 100تن کک متالورژی، شرکت کک‌سازی‌ زرند به قیمت 248دلار در هر تن و 600تن قیر شرکت بام گام عایق ارومیه مورد مبادله قرار گرفت. در تالار فلزات هم 36هزار و 630تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان به‌صورت سلف و به قیمت 16هزارو383ریال فروخته شد. در مبادلات روزگذشته همچنین 200تن کک متالورژی شرکت کک‌سازی‌ زرند به‌صورت نقد فروخته شد.

کد خبر 231415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز