یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان از مطالبات معوقه گندم کاران خبر داد و گفت : وضع تامین کالاهای اساسی مطلوب است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، عباس قبادی اظهار داشت: در دو هفته اخیر حدود 400 میلیارد تومان خرید از کشاورزان انجام شده که 200 میلیارد تومان آن در روز گذشته واریز شده و قابل برداشت است.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت درباره میزان نیاز به گندم وارداتی افزود: 7.5 میلیون تن واردات گندم خواهیم داشت که شورای خرید، مناقصه‌ها را برگزار خواهد کرد و قطعاً مقدار واردات با در نظر گرفتن میزان خرید گندم داخل کشور خواهد بود.

قبادی تاکید کرد: ذخایرکالا‌های اساسی کشور در وضع خوبی است و برای نمونه گندم به نسبت پارسال 20 درصد رشد موجودی دارد و همچنین برنج و شکر و روغن نیز وضع مشابه گندم است و وضع مطلوبی در تامین کالاهای اساسی داریم.

قبادی افزود: همه کالاهای اساسی با ارز مبادله‌ای ترخیص می‌شود و برای برخی کالاها شامل گندم ،برنج ، روغن ،دانه های روغنی جو،کنجاله وذرت، دولت، تفاوت نرخ ارز پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران درخصوص وضع نان صنعتی کشور گفت:450 تن تولید نان صنعتی داریم در صورتی که ظرفیت تولید کشور دو برابر است.

قبادی اعلام کرد: قبل از هدفمندی یک میلیون تن مصرف ماهانه گندم داشته‌ایم، و در سال اخیر با 200 هزار تن کاهش در مصرف گندم، به 800 هزار تن رسیده است که با توجه به افزایش جمعیت و افزایش مصرف نان می‌توان گفت آن میزان نانی که در گذشته دور ریخته می‌شد، بهبود کیفیت یافته است و به مصرف انسانی می رسد.

کد خبر 231111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز