دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر اداره کل هنرهای نمایشی گفت: بخشی از اعتبار بازسازی مجموعه تئاتر شهر تامین شده است.

مرکز نمایش

به گزارش ایسنا، قادر آشنا درباره تامین اعتبار برای تکمیل بازسازی مجموعه تئاتر شهر گفت: بخشی از اعتبارات لازم تامین شده و بخشی نیز در حال تامین است.

خوشبختانه آقای مرادخانی، معاون امور هنری که خود از صنف هنرمندان است، به شدت دنبال تامین اعتبار برای بازسازی تئاتر شهر است و بر همین اساس جلساتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است ادامه روند بازسازی از مهر ماه آغاز شود؟ توضیح داد: آقای مرادخانی به تازگی از ما خواسته‌اند تا اولویت‌های تئاتر شهر را اعلام کنیم و ما نیز این کار را انجام دادیم تا در مرحله بعد ایشان با وزیر وارد صحبت شوند.

آشنا با تاکید بر اینکه همه مدیران هنری اهتمام جدی دارند تا مجموعه تئاتر شهر شرایط درخور و شایسته‌ای داشته باشد، افزود: به هر حال ما جشنواره‌های متفاوتی پیش‌رو داریم و باید همه کمک کنیم تا مجموعه تئاتر شهر شرایط آبرومندی داشته باشد؛ ضمن اینکه بنده معتقدم نه تنها در زمان جشنواره‌ها که هر روز معمولی دیگری برای تئاتر شهر مانند یک جشنواره است و این مجموعه باید در شأن هنرمندان و تماشاگران باشد.

او درباره تامین اعتبار برای ادامه‌ بازسازی مجموعه تئاتر شهر در نیمه دوم امسال گفت: به این موضوع بسیار امیدوارم و با توجه به فصل جدیدی که در همکاری‌های دولت و شهرداری تعریف شده است، مشکلات ما حل خواهد شد.

آشنا در ادامه‌ این گفت‌وگو، درباره وضعیت مبهم اداره تئاتر که قرار بود عملیات مقاوم‌سازی آن آغاز شود، توضیح داد: باید صادقانه بگویم که معاون هنری پیشین، برای این موضوع تلاش بسیاری کرد اما چون از ابتدا سند اداره تئاتر مشکل داشت، این موضوع به تاخیر افتاد.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی تصریح کرد: اول گفتند سند غیردولتی است و وقتی که سند دولتی شد، ساخت و ساز ممنوع اعلام شد؛ البته خوشبختانه مجوز بازسازی و مقاوم‌سازی گرفته شده و امیدوارم در فصل جدید این اتفاق بیفتد.

او خاطرنشان کرد: تنها مشکل اداره تئاتر سند این بنا بود؛ چرا که اعتبارش تامین شده بود.

آشنا در پاسخ به این پرسش که آیا این اعتبار هنوز هم به جای خود باقی است، توضیح داد: این اعتبار در اختیار اداره کل هنرهای نمایشی است و چون جایی هزینه نشده است، قاعدتا باید وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره مشکلاتی که اخیرا برای اعضای انجمن تئاتر آزاد پیش آمده و تعدادی از آنها به دادگاه فراخوانده شده‌اند، گفت: خوشبختانه در کشور ما قوانین به طور مشخص معلوم شده‌اند و بر اساس همین قوانین هرگونه اجرای نمایش در ایران با مجوز وزارت ارشاد انجام می‌شود. مگر در مواردی مانند دانشگاه‌ها که ضوابط خاص خود را دارند.

این مدیر هنری ادامه داد: بر اساس قوانین، طبیعتا همان مجرایی که مجوز اجرا می‌دهد، وظیفه نظارت را هم برعهده دارد؛ البته دوستان در پلیس امنیت، نکاتی را درباره برخی از نمایش‌ها مطرح کردند اما با مذاکراتی که انجام دادیم به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

آشنا گفت: از ما خواستند تا کارشناسی معرفی کنیم و ما نیز آقای دریابیگی، یکی از اعضای شورای نظارت و ارزشیابی را به عنوان کارشناس تئاتر معرفی کردیم تا درباره برخی از نکات گفت‌وگو کنند و خوشبختانه روند خوبی وجود دارد.

او با اشاره به تعداد زیاد گروه‌های تئاتر آزاد افزود: بیش از 30 گروه تئاتر آزاد در تهران داریم که برنامه‌های شبانه دارند و اتفاقا خیلی هم مورد استقبال تماشاگران قرار می‌گیرند؛ به طوری که در برخی از موارد آمار فروش این نمایش‌ها از سینماها بیشتر است.

البته دوستان هم باید به این نکته توجه داشته باشند و نمایش‌شان را دقیقا به همان شکلی که مجوز اجرا گرفته، به صحنه ببرند.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی اضافه کرد: ما در طول اجراها نیز نظارت می‌کنیم اما به هر حال اجرا زنده و بداهه است. با این حال از دوستان می‌خواهیم تا حد امکان نکات لازم را رعایت کنند.

این مدیر هنری در پایان سخنانش گفت: دوستان تئاتر آزاد هم نیازمند حمایت هستند، به هر حال در فضای دوستانه و همدلانه هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

کد خبر 231236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز